Veliko si lahko obetamo od še ene vzhajajoče zvezde, Marca Marqueza. Zanimivo bo opazovati, ali mu bo uspelo stopiti na pota slave, sodeč po rezultatih s testiranj bi lahko bil mladi Španec favorit za zmage že v prvi tretjini sezone. Zanimivo bo spremljati, ali mu bo res uspelo kmalu zmagati, s čimer bi po Freddieju Spencerju postal najmlajših zmagovalec dirk v kraljevem razredu, saj je bil Spencer ob prvi zmagi star 20 let in 196 dni.

Zame poleg Rossija, ki je še mala neznanka, ostajata glavna favorita Jorge Lorenzo in Dani Pedrosa. To sta motociklista, ki dobro poznata motocikla in vsak svojo ekipo, in že lani je bilo med njima zelo napeto. Torej lahko v tej sezoni resno računamo na štiri dirkače. Med ekipami pa bi bil presenečen, če bi veliki met uspel Ducatiju. Dvomim, da mu bo novo lastništvo Audija lahko veliko pomagalo, mogoče šele v sezoni 2014, a do takrat je še dolga pot.

Letošnja sezona bo po drugi strani tudi precej okrnjena. Nabor tovarniških motociklov je precej klavrn, poltovarniški pa kljub zelo solidni tehniki niso na ravni, da bi lahko njihovi dirkači posegali po zmagah. Še najbližje temu bi bila lahko Cal Crutchlow in Stefan Bradl. Povsem drugačna zgodba pa je v spodnji polovici razpredelnice. Motocikli, pripravljeni po pravilih CRT, so dobili mesto, ki jim pripada, dokončno so odpadle primerjave med prototipnimi motocikli in CRT. Moto GP ostaja dvorazredna družba, nič se ne bo spremenilo niti z novim sistemom kvalifikacij. Tako da je letos na startu 12 prototipnih motociklov in 12 CRT. In pri slednjih sta moja favorita Aleix Esparago in Randy de Puniet.

Torej, kdo bi lahko letos presenetil? Verjetno je v najtežji vlogi res Valentino Rossi, saj bo zdaj v isti ekipi kot Lorenzo, zato bodo pritiski nanj še toliko večji. Četrto ali peto mesto za Rossija ne pomeni nič, zanj štejejo le zmage. Če se mu ne bo letos uspelo prebiti pred Lorenza, bo to nova grenka izkušnja v karieri in verjetno tudi njen nekakšen konec. Želim si, da ne bi bilo tako, kajti Rossi je vendarle Rossi. A tudi največji postanejo nekega dne premagljivi. Veliko presenečenje bi bilo, če bi kateremu od dirkačev Ducatija uspelo priti na zmagovalne stopničke. A najbolj bi privoščil, da bi do zmage prišel kateri od motociklistov iz netovarniških ekip. Zadnja taka zmaga je bila leta 2006, torej je počasi čas, da se ta »tradicija« prekine.

Smodnika je v letošnjem prvenstvu moto GP dovolj, karizmatičnih imen tudi, Rossijeva vrnitev v konkurenčno moštvo in morebiten preboj mladih dirkačev v moto GP bosta dober magnet, ki bo privlačil ljubitelje dirk na dveh kolesih. Obeta se nam torej še bolj zanimiva sezona.

Boštjan Skubic je slovenski motociklist.