Samo sprememba oblike dejansko ne pomeni veliko, mnogim bo prav prišla, ker je nova manjša, lažja in na splošno bolj pripravna za rokovanje. A to je tudi vse, kajti zdaj ta »licenca« velja le deset let in jo je treba obnavljati. Kar pomeni, da vam bo država ponovno vlekla denar iz žepa, pa naj to zamaskirajo s takšnimi ali drugačnimi visokoletečimi besedami o »varnosti«, »skrbi za promet« in podobno. Tako kot se z enakimi besedami skrivajo za navadnim inkasantstvom, ko z merilniki hitrosti pridno polnijo državni ali občinske proračune.

Dobro, kontrola mora biti, tega se moramo vsi zavedati, zatorej se ne gre igrati tudi z vozniškimi dovoljenji. Posebej morajo biti previdni vozniki začetniki, alkohol ali 7 točk so za njih tabu. Vsakdo, ki ve, koliko je moral odšteti za novo vozniško dovoljenje, bo vedel tudi, da ga je kar prelahko izgubiti za določen čas.

Kako do vozniškega dovoljenja? To je bila pred desetletji vroča tema pogovorov, kajti vrste v avtošolah so bile zelo dolge, zveze in poznanstva pa so delovali s polno paro. A zdaj je vse drugače, pravijo, avtošol naj bi bilo v Sloveniji okoli 200, od odlično organiziranih večjih sistemov do »one man bandov«. Kaj dejansko ti ponujajo in še bolj pomembno, kaj dejansko naučijo, pa je druga tema. Po nekaterih podatkih smo precej na repu povprečja v Evropi, uspešnost kandidatov je okoli 50 odstotkov. A po drugi strani se upravičeno vprašamo, kako je ta ali oni prišel v tisto drugo uspešno polovico! So torej avtošole preostre in zahtevajo preveč, a dejansko nič ne naučijo? Ali pa kandidati enostavno ne smejo prehitro priti do izpita, ker jim s tem uidejo viri prihodkov? Kdo bi vedel, verjetno je vsakega po malem, in ko dodamo še vmešavanje politike, odsotnost kontrole avtošol, ni čudno, da se na naših cestah dogaja to, kar se.

Okoli 1000 dovoljenj so začasno vzeli v prvih dveh mesecih letošnjega leta, kar je nekako v skladu s povprečjem. Žalostnim povprečjem. In bodo nova vozniška dovoljenja kaj spremenila? Bojim se, da prav nič, samo ukloniti smo se morali direktivam Evrope, ki skuša poenotiti vse skupaj, pa čeprav je to potrebno storiti do leta 2032, ostali vozniki, ki se še lahko ponašamo s starimi dovoljenji, pa bomo morali po nove kartice do leta 2018. In ker smo vmes zamenjali državo in z njo tudi dobili nasploh nova vozniška dovoljenja, se ne moremo pohvaliti s kakšnim posebno starim dovoljenjem. Je že tako, da je pri nas »tradicija« še zelo mlada stvar, pa čeprav sodimo med starejše motorizirane evropske narode. Vse to pa se nam žal tudi ne pozna veliko pri duhovnem zavedanju, kaj lahko delamo na cesti in česa ne.

Kdor hoče, ta zmore, danes morate dejansko pokazati samo denar in nekaj vztrajnosti, in izpit bo slej ali prej vaš. Si boste tako pridobili »svobodo«, postali nov vir za pogoltno državo ali pa ste si prislužili »licenco za ubijanje«? Na to si morate odgovoriti sami.