Na razlike med spoloma smo se ponovno spomnili, ko smo v svojo družbo sprejeli športni terenski vozili hyundai santa fe in mitsubishi outlander. Kateri od njiju predstavlja posamezen spol, je očitno iz njunega videza. Prvi ima številne lepo oblikovane obline, ki se nežno prelivajo, medtem ko je drugi robusten in mogočen. Da sta si bila še bolj različna, je poskrbela barva. Testni santa fe je bil kremno bel, outlander pa temno črn.

A če sta si različna po obliki, sta si podobna po merah. Santa fe je 4,69 metra dolg in 1,88 metra širok, kar je malo več od outlanderja (4,65 metra v dolžino in 1,8 metra v širino). Drugače je pri višini, kjer meter pri prvem pokaže 1,675 metra, pri drugem pa 1,68 metra, a se boste kljub temu lažje raztegnili v hyundaiju, saj v notranjosti ponuja več prostora nad glavo. Tudi na zadnji klopi bodo potniki v santa feju lažje potovali, čeprav tudi v outlanderju ne bodo tarnali. Vozniki, predvsem visokorasli, bodo lažje sedeli v prvem, saj v drugem nekaj prostora za desno koleno odvzame sredinski del armaturne plošče. Ravno obrnjeno je na sovoznikovem sedežu, kjer potniki z dolgimi nogami lažje sedijo v santa feju, ker ima outlander na tej strani armaturno ploščo pomaknjeno bolj naprej, da pritiska na sovoznikova kolena.

Pomemben dejavnik odločitve pri športnih terenskih vozilih je prostornina prtljažnega prostora. V vseh pogledih ga ima več santa fe, ki pogoltne 534 litrov prtljage, pri podrti zadnji klopi pa vanj spravimo celo 1680 litrov. Outlander je skromnejši. Zadaj sprejme 477 litrov prtljage, ob podrti drugi klopi pa 1022 litrov. Testna različica je imela na dnu prtljažnika še zložljivo tretjo klop. Če jo postavimo pokonci, v prtljažniku ostane 128 litrov prostora.

Močnejšo konjenico ima Hyundaijev santa fe. Vpreženih ima 197 konjev (145 kilovatov), ki jih razporeja prek šestih ročnih prestav, pri katerih nas je motil le malce premalo tekoč preskok iz prve v drugo. S šestimi prestavami smo ročno pretikali tudi v Mitsubishijevem outlanderju, pri katerem imajo vse različice modela isto začetno moč 150 konjev (110 kilovati). Močnejši santa fe uspe do sto kilometrov na uro pospešiti v 9,8 sekunde, kar je hitreje od outlanderja, ki se mu štoparica pri enaki meritvi ustavi pri 10,2 sekunde. Če je hyundaijev športni terenec eksplozivnejši in zato bolj primeren za hitra prehitevanja, pa večjo končno hitrost razvije mitsubishijevo vozilo. Outlander doseže okroglih 200 kilometrov na uro, pri santa feju pa se števec ustavi pri 190 kilometrih na uro.

Ob vseh podatkih moramo izpostaviti, da je bila vožnja v outlanderju prijetnejša. Bolj so nam ugajali sedeži, preglednost je bila boljša, enako velja tudi za stabilnost na ovinkastih cestah. Outlander ima tudi manjši obračalni radij, kar predvsem v tesnejših prostorih omogoča lažji nadzor vozila. S santa fejem sicer ni nič narobe, kvečjemu nasprotno, saj je pri vseh omenjenih dejavnikih zelo zgledno vozilo, toda če se moramo odločiti na podlagi udobnosti in voznih lastnosti, gre naš glas outlanderju. Kljub velikosti obeh avtomobilov tovarni obljubljata relativno nizko porabo. Najbolj optimistična napoved iz Hyundaija celo pravi, da je santa feja mogoče voziti z zgolj 5,7 litra dizelske porabe na sto prevoženih kilometrov. Mi temu podatku nismo bili niti blizu, saj smo namerili 9,7 litra na sto kilometrov. Še večja je bila razlika v outlanderju, za katerega Mitsubishi obljublja 5,4 litra porabe dizelskega goriva na sto prevoženih kilometrov, mi pa smo vozili s porabo 9,8 litra.

Za hyundai santa fe 2,2 CRDi style boste odšteli 32.990 evrov, za mitsubishi outlander 2,2 Di-D intense pa 34.490 evrov, pri čemer je potrebno omeniti, da ob tem ponujajo popust v višini 3000 evrov. Če se potegne črto pod vse prednosti in slabosti, sta avtomobila skoraj izenačena, samo vi pa veste, ali so vam ljubše ženske ali moški. Več pa v sklepu.

več fotografij na www.dnevnik.si