Bi pa omenjeni rek brez težav lahko preslikali tudi na avtomobile; obleka bi v tem primeru pač pomenila obliko zunanjosti, barvo, pa kakšne »lepotne dodatke«, kot so spojlerji, lepo zaobljeni odbijači, atraktivna izpušna cev... In tudi v tem primeru bi našli takšne, ki jim je to pomembno ali celo najpomembnejše, in drugačne, ki jim je tako rekoč vseeno, kako je njihov avto videti na zunaj. Pri vsem pa še nismo omenili tretje možnosti – tiste, v kateri sta združeni lastnosti, ki jih zagovarjata oba tabora in ki jih je v avtomobilskem svetu kar nekaj. A le malo je takšnih, kot sta ford focus ST in renault megane RS, avtomobila, za katera bi, če bi ju samo opazovali, zaradi atraktivne zunanjosti rekli, da ju »naredi obleka«, če se z njima bolje spoznamo, pa ugotovimo, da sta še veliko več kot le lepa in atraktivna.

Saj bi dejali, da je bistvo očem skrito, a zaradi zares atraktivne podobe enega in drugega to pač ne drži popolnoma. Focus v svoji petvratni in megane v kupejevski, trivratni različici sta sicer že v osnovi zares lepa avtomobila, ko pa ju oblikovalci tako nališpajo, kot so ju v omenjenih različicah, je rezultat podoben kot v kakšni modni oddaji, v kateri sicer simpatično žensko preobrazijo v pravo mačko. In če že omenjamo mačko – prav na to žival, seveda kakšno divjo, hitro, nas omenjena avtomobila še najbolj spominjata. O zunanjem videzu še največ povedo fotografije in dodatek, da sta oba avtomobila, vsaj glede na reakcije mimoidočih v času našega testiranja, poskrbela za veliko bolečin v vratu tistih, mimo katerih smo se peljali.

Z bolečinami je bilo tudi sicer dodobra povezano naše obdobje v času testiranja obeh avtomobilov. Precej boleča od stalnega tresenja je bila na primer vožnja po cestah našega glavnega mesta, med katero smo spoznali, da je njihovo stanje precej slabše, kot smo si mislili. Predvsem z meganom smo čutili vsako grbinico, medtem ko nas je focus glede tega celo presenetil, saj je cestne nepravilnosti prebavljal udobneje od pričakovanj, a še vedno precej trše od »običajnih« različic. Kar pa je seveda razumljivo – oba avtomobila sta namreč športnika po duši in telesu. In to, kot rečeno, dasta vedeti od prvega očesnega stika dalje. Pa vendar se po stopnji športnosti med seboj razlikujeta. Po golih številkah sicer ne bistveno – focus ST v 2-litrskem turbobencinskem motorju premore 250 konjev (184 kW), megane RS 15 več (265 ali 195 kW), nemec najvišji navor (360 Nm) doseže pri 2000 obratih, francoz enako količino pri 3000, prvi doseže največ 248 km/h, drugi pa se ustavi pri 255 km/h. Še največjo razliko tako predstavlja pospešek do hitrosti 100 km/h, za katerega prvi potrebuje 6,5 sekunde, drugi pa pol sekunde manj, kar pri tako nizkih številkah predstavlja kar občutno razliko in občutek, ki mu pravimo, da »nas je zalepilo na sedež«, je pri meganu še bolj prisoten. Nas je pa zato izmed obeh 6-stopenjskih ročnih menjalnikov bolj prepričal Fordov, pri katerem je bil občutek pretikanja bolj gladek.

Večjo razliko, kot jo pišejo številke, je bilo občutiti mimo njih. Če ima focus športno-udobne usnjene sedeže Recaro, ima megane športno-neudobne školjkaste sedeže istega proizvajalca, če pri prvem ob neravni cesti malce trese, se pri drugem precej bolj in če imamo pri prvem občutek upravljanja športnega avtomobila, imamo pri drugem občutek vožnje dirkalnega avta. Skratka, če focus ST še predstavlja približen kompromis med športnostjo in vsakdanjo uporabnostjo, je megane RS zagotovo ne, zato to ni avto za vsak dan. Imata pa oba eno stično točko – užitek med vožnjo, tisto nevsakdanjo, nenamenjeno premiku od točke A do B, temveč takšno, ko se v avto usedete zgolj zato, da se boste z njim peljali. Tega je namreč težko opisati – pospeški, vožnja skozi ovinke, zaviranje... vse skupaj je enostavno treba izkusiti.

Saj res, bolečine. Iz zgoraj opisanega je verjetno lahko razbrati, da prehajajo v užitek in da se na njih hitro pozabi, sploh na boljših cestah. Če boste želeli uživati v pospeških in hitri vožnji, pa vas to lahko pripelje do glavobola, ko boste obiskali bencinsko črpalko (nam je uspelo porabo focusa omejiti na 10,4, megana pa na 11,4 litra na 100 kilometrov), medtem ko smo bili sami deležni še enih bolečin – srčnih, ko smo se morali po prijetnem druženju posloviti od obeh avtomobilov. Če želite sami izkusiti, kaj vse ponujata, pa ostaneta dve možnosti: krajša testna vožnja ali tanjši bančni račun: za 30.100 evrov v primeru focusa ST in za 31.790 v primeru megana RS. Več pa v sklepu.

več fotografij na www.dnevnik.si