Bitka v razredu kompaktnih enoprostorskih avtomobilov se je namreč v zadnjih letih dobesedno razplamtela in vsak novinec je s seboj prinesel tudi nekaj svežih zamisli. Novi carens, ki ima za seboj že tri predhodnike, torej vozi v druščini samih agresivnih tekmecev, kjer si bo Kia tudi na stari celini skušala odrezati pripadajoči del tržne pogače. Avtomobil je s 4,52 metra dolžine sicer rahlo krajši od predhodnika, a so mu medosno razdaljo raztegnili na kar 2,75 metra in s tem pod streho spravili prostorno in udobno potniško kabino, s prepričljivo velikim prtljažnikom. In kar še zdaleč ni nepomembno, carens je z všečno zunanjostjo, usklajeno s hišnimi oblikovalskimi zapovedmi, zapeljiv tudi za tiste, ki morda doslej niso razmišljali o enoprostorskem avtomobilu.

Kiini notranji arhitekti so potniško kabino zasnovali tako, da je v njej lahko pet ali sedem sedežev. Ker se vsi v drugi in tretji vrsti pri zlaganju pogreznejo v dno, prtljažnik ni okrnjen in pri sedmih postavljenih sedežih meri 103 litre, pri petih se poveča na 536, z zloženimi v obeh vrstah pa sprejme 1694 litrov prtljage. Kot se za ta avtomobilski razred spodobi, je povsod veliko odlagalnih prostorov in predalov, v prtljažniku pa je v »podkleten« prostor mogoče pospraviti navojni zastor.

Pri zasnovi in oblikovanju notranjosti se nadaljuje oblikovna svežina zunanjosti. Na novo oblikovana instrumentna plošča je pregledna, vsa stikala so na dostopnih mestih, opazen je smisel za podrobnosti, na primer kovinske obrobe stikal za odpiranje stekel, tudi uporabljeni materiali puščajo dober vtis. Skupaj s prostornostjo, udobjem in občutki med vožnjo se carens zlahka meri z vsemi razrednimi tekmeci. Ni odveč omeniti, da si bo med drugim mogoče omisliti tudi vrsto asistenčnih sistemov, od elektronike za samodejno parkiranje do opozorilnika za nenamerno menjavo voznega pasu in navigacije, za katero obljubljajo sedemletno brezplačno posodabljanje kartografije.

Pogonu so namenjeni štirje različni motorji, bencinski del začenja 1,6-litrski štirivaljnik z 99 kilovati (135 KM), ki je prožen in tih, a rahlo podhranjen. Sledi 2,0-litrski, ki se dokazuje s 122 kilovati (166 KM) in je bolj kos avtomobilovi teži. Pričakovano bo na evropskih trgih največ zanimanja za 1,7-litrski turobodizelski motor, ki je na voljo v dveh izvedbah, šibkejši razvije 85 kilovatov (115 KM), bolj prepričljiv je močnejši s 100 kilovati (136 KM). Pri vseh motorjih se moč na pogonski kolesi prenaša z natančnim šeststopenjskim menjalnikom, za oba močnejša je mogoče dobiti tudi šeststopenjsko avtomatiko.

Kako topel sprejem bo carens doživel pri evropskih in slovenskih kupcih, bo seveda v precejšnji meri odvisno od cen. Te so za zdaj v oblakih, medtem ko naj bi se novi Kiin enoprostorec k nam pripeljal pozno poleti.

Druga novost, ki bo konec meseca tudi na slovenskih cestah, je novi trivratni procee'd. Avtomobil se ponaša z dinamično zunanjostjo, ki jo dodatno poudarja nekaj živahnih karoserijskih barvnih odtenkov, udobnejšo potniško kabino, kot jo je premogel predhodnik, in z večino tistega, kar je na voljo v petvratni karoserijski različici. Enaki so tudi motorji. Tudi za ta avtomobil pri slovenskem uvozniku še nimajo cene, zgovoren pa je podatek, da je bil trivratni procee'd pri nas v prejšnji izvedbi najbolje prodajana karoserijska različica. Motorji so že znani, osnovni bencinski je 1,4-litrski (73 KW/100 KM), sledi 1,6-litrski, ki je na voljo tudi z novim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko (99 kW/135 KM), medtem ko dizelske barve zastopata 1,4-litrski (66 kW/90 KM) in 1,6-litrski (81 kW/110 KM in 94 kW/128 KM).

več fotografij na www.dnevnik.si