Nova sezona formule 1, 63. po vrsti od začetka tega prvenstva v letu 1950, je tik pred durmi. Ekipe se bodo že kar tradicionalno zbrale na drugem koncu sveta, v Avstraliji, kjer bodo lahko pokazale, kako dobro so njihovi inženirji delali čez zimo. Steza v Albert Parku je dovolj zahtevna, da takoj loči zrno od plev, a kot je v navadi, je pred začetkom še vedno veliko več vprašanj kot odgovorov. Dejstvo pa je, da se bo letošnja sezona začela brez večjih tehničnih sprememb, kar daje slutiti, da bi bilo lahko tudi razmerja moči več kot podobno lanskim. A počakajmo, presenečenja so vedno mogoča.

Testiranja, ki so jih dirkači opravili večinoma v Španiji, so sicer nakazala nekaj trendov, odgovorov pa ne morejo dati. Večina ljubiteljev tega športa pa se sprašuje, kako resno gre vzeti rezultate testiranj: je Red Bull res v takšnem zaostanku, da so »biki« v zadnjih nekaj tednih povsem obmolknili? Kaj lahko pričakujemo od nove naveze pri Mercedesu Nico Rosberg-Lewis Hamilton? Kje je tukaj McLaren in njihov novi dirkač, ki je to vlogo dobil precej nepričakovano, Sergio Perez? In kje bi v vsej tej zgodbi lahko našli Ferrari? Ali ekipo Lotus. Da o največji neznanki za vse ekipe, letošnjih Pirellijeve pnevmatikah, niti ne govorimo.

Za letošnjo sezono so namreč italijanski razvojni inženirji pripravili nove zmesi, največja novost pa bo za gledalce le optične narave: trdne pnevmatike so namreč zdaj na bokih označene z živo oranžno barvo in ne več tako kot do sedaj s srebrno. Poleg tega so pnevmatike zdaj nekoliko težje, sprednje krilce mora biti zdaj bolj togo, najbolj pomembna novost pa bo dobro dela estetom. Stopnica na nosu dirkalnika, zaradi katere so bili lanski dirkalniki vse prej kot estetski, je izginila, saj jo ekipe lahko pokrijejo z enostavnim prekrivnim elementom.

Mednarodna avtomobilistična zveza FIA je poleg tega na prostih treningih in na kvalifikacijah ukinila prosto izbiro dirkačev, kdaj bodo uporabili sistem DRS (premičnega elementa zadnjega krilca), saj bodo ta sistem zdaj lahko vklapljali le na odsekih steze, kjer je to dovoljeno tudi na dirki. In večina dirkališč bo imela po novem dve taki območji namesto enega. Ker se je po koncu lanske sezone poslovila ekipa HRT, pomeni, da bo letos na dirkališčih le 22 dirkačev. S tem se bo po prvem delu kvalifikacij poslovilo najpočasnejših šest dirkačev, po drugem delu pa še novih najpočasnejših šest.

Sezona 2013 naj bi bila za Red Bull le »ponovitev« lanske, saj FIA ni spreminjala pravil, kar za njihovega glavnega konstruktorja Adriana Neweyja pomeni le, da mora samo malce izboljšati tisto, s čimer so končali lansko sezono. V tem je Newey zelo dober, kar je že velikokrat dokazal. V minulih letih je v ekipi vse delovalo usklajeno in logično, zakaj torej ne bi bilo tako tudi letos? A vsaj za zdaj kaže, da je pred njimi vseeno še nekaj več dela, kajti na testiranjih sta bila tako Vettel kot Webber počasna, ekipa pa je kot vzrok navedla »dnevno formo« Pirellijevih pnevmatik. In tudi lani sezone niso začeli ravno najbolje in so šele na sredini zajeli veter v jadra.

Ferrari je lani deloval ravno nasprotno, njihova konstrukcija ni bila najbolj uspešna, letos pa Fernando Alonso in Felipe Massa (ki si je sedež zagotovil s solidnimi zadnjimi dirkami) upata, da bo vse drugače. A rdeči so tudi že jasno povedali, da če bodo sredi sezone preveč zaostajali za vodilnimi, bodo svoje moči usmerili v konstrukcijo povsem novega dirkalnika za sezono 2014, s čimer pa se Fernando Alonso ne strinja: »Ne morem si predstavljati, da bi se predali že sredi sezone, za kaj takega bi morali zaostajati že 60 točk ali več. In ne pozabimo, da smo ob koncu lanske sezone zaostali za sedem desetink sekunde za Red Bullom. Letos se jim bomo približali, njim in McLarnu, ki bosta najmočnejši ekipi na začetku sezone.« McLaren pa je ekipa, pred katero je kar nekaj vprašanj. Jenson Button je prevzel vodilno vlogo kot »stari« voznik, ki so mu malce nepričakovano postavili ob bok mladega Sergia Pereza. Če bo Mehičan takoj kos pritiskom, ki jih za seboj potegne sedenje v kokpitu enega najboljših dirkalnikov, bo seveda pokazal čas. Prav tako se bo moralo pokazati, ali je bila sprememba načina vzmetenja prava odločitev. Oba dirkača pa se tolažita, da je v novem dirkalniku vseeno veliko več razvojnega potenciala, kot ga je bilo v lanskem.

Tukaj je seveda še Mercedes in Lewis Hamilton, ki bi znal, ob pomoči Nica Rosberga , predstavljati še največje presenečenje začetka letošnje sezone. Konec koncev bi jim to tudi privoščili, kot bi dokončen preboj v sam vrh privoščili ekipi Lotus, ki ostaja pri istem dirkaškem paru. Kimi Räikkönen pa v formuli 1 vsekakor še ni rekel zadnje besede.