Letošnja zima je bila sorazmerno radodarna s snegom, zatorej so zimske pnevmatike povsem upravičile svoj namen. A pomlad se, vsaj na koledarju, počasi približuje. Poudarek je seveda na koledarju, kajti muhasta narava vedno znova preseneti in še tudi marca ali aprila nam lahko postreže s kakšno snežinko. Eno je namreč datum, ki ga pisci zakonov skušajo nekako logično ujeti, drugo pa dejansko stanje na naših cestah. Zato ne gre prehitevati narave in vozila prehitro preobuti v letne pnevmatike, pa naj boste zime še tako naveličani. A ko se bo segrelo in bo nevarnost snega in nizkih temperatur minila, tudi ne odlašajte predolgo z zimskimi pnevmatikami. Te se v toplejših mesecih nikakor ne obnašajo tako dobro kot letne pnevmatike, vožnja z njimi je lahko celo nevarna, če nič drugega, pa tudi veliko bolj potratna.

Izbor pnevmatik je danes na našem trgu prebogat, da ne bi mogli poiskati primerne obutve za avtomobil. A po drugi strani se seveda gospodarska kriza, pa naj bo resnična ali le navidezna, pozna tudi pri varčevanju na tem področju. Trg pnevmatik je v lanskem letu upadel za približno 10 odstotkov, kar je zelo veliko, zlasti če upoštevamo, da na leto nekako najde kupce okoli en milijon potniških pnevmatik. Trgovci torej delajo z minimalnimi maržami, konkurenca pa jih sili v svojevrstne cenovne vojne, od katerih lahko imajo največ kupci. Dobra, predvsem pa ustrezna pnevmatika je danes na avtomobilu tako samoumevna, kot so samoumevne zavore ali volan. Eno brez drugega enostavno ne gre, pa ne zaradi zakonodaje, ampak zaradi zdrave pameti in dejstva, da se morate imeti vsaj malo radi. Sebe in tudi druge. Ko poči ali kje obstanete, je že prepozno.

Letošnji zimski svetovni prvaki v vožnji z letnimi pnevmatikami so med drugimi tudi tovornjakarji, ki so kar nekajkrat z zlizanimi letnimi pnevmatikami na zasneženih slovenskih avtocestah povzročali zastoje. Kje so tisti, ki bi jih morali ustaviti že na prehodu prek meje, je drugo vprašanje, dejstvo pa je, da se bodo morali tudi ti vozniki počasi navaditi, da brez zimske opreme pri nas na cestah enostavno ne gre. Dosledno kaznovanje (ko je sicer že prepozno, a vseeno) in še bolj ostra kontrola na mejah bosta sčasoma naredila svoje. Zimske službe pa tudi ne morejo naredi več, kot lahko. Pogosta sta stokanje in jeza voznikov, ki se razburjajo, da je sredi sneženja sneg na cesti! Seveda je, saj je zima, sneg pa je (in mora biti) njen spremljevalec. Danes lahko imate svoj avtomobil obut v zimske pnevmatike, ki so bile še pred kakšnim desetletjem znanstvena fantastika, realnost pa sta bili dve zimski pnevmatiki le na pogonskih kolesih, vendar se je Slovenija vseeno premikala.