Audi: S3 sportback v dvolitrskem motorju TFSI premore okroglih 300 konjev (221 kW), ki avto pospešijo do stotice v petih sekundah, naprodaj pa bo jeseni (v Nemčiji za slabih 40 tisočakov). Model A3 se kot sportback predstavlja tudi v različicah G-tron (pogon na plin) in E-tron. Slednjega poganja hibridni sklop 1,4-litrskega bencinskega motorja TFSI in elektromotorja, ki imata skupno moč 204 KM (150 kW). Sladokuscem sta namenjena še RS Q3 s 310 KM (228 kW) in RS6 avant s kar 560 KM (412 kW).

BMW: Po seriji 5 dobiva različico GT tudi manjša serija 3. A je ta avto vse prej kot majhen – v dolžino meri 4,82 metra, kar je 20 centimetrov več kot limuzina in karavan, njegov prtljažnik pa pogoltne kar 520 litrov. Tudi medosna razdalja je daljša za 11 centimetrov, vse to pa da slutiti, da bo različica GT najbolj udoben in najbolj uporaben predstavnik serije 3.

Citroën: Glavna novost je technospace, ki napoveduje novega enoprostorca C4 picasso. Čeprav je še v konceptni fazi, se končna različica kaj bistveno ne bo razlikovala, saj bo na ceste zapeljal že letos poleti, pozneje pa bo prišel tudi podaljšani grand. V dolžino meri avto 4,43 metra, njegov prtljažnik pogoltne 537 litrov, v notranjosti pa kraljuje 12-palčni zaslon na dotik. Manjšo prenovo je doživel model C3.

Dacia: Karavanski logan MCV povzema oblikovalske značilnosti novega sandera, v dolžino meri 4,49 metra, njegov prtljažnik ima prostornino 573 litrov, v njem pa je mogoče peljati predmete do dolžine 2,7 metra.

Fiat: 500L trekking je mali enoprostorec, ki deluje bolj robustno in terensko od običajne različice.

Honda: Predstavljata se zanimiva koncepta – po 22 letih v karavanski različici znova civic in športnik NSX. Slednji je nišni model, karavanski civic pa utegne biti zanimiv tudi za slovenski trg, vendar bo treba še počakati na serijsko različico, saj ni za zdaj o njem znano še praktično nič.

Hyundai: Športni terenec santa fe se predstavlja v različici grand, ki je od običajne daljša za 23 centimetrov (4,92 metra) in je namenjena sedmim potnikom, njen prtljažnik pa pogoltne za 607 litrov prtljage. Prišel bo poleti. Manjše oblikovne osvežitve je bil deležen še mali športni terenec ix35.

Kia: Športna različica cee'da in pro cee'da nosi priponko GT, poganjal pa ju bo novi 1,6-litrski bencinski motor GDI z močjo 204 KM in navorom 165 Nm. Predstavlja se tudi koncept malega mestnega vozila, ki nosi ime provo in naj bi mešal štrene miniju, oplu adamu in citroënu DS 3.

Land Rover: Defender s pogonom na elektriko se predstavlja kot študija. Njegov doseg znaša 80 kilometrov.

Lexus: Na ogled sta nova generacija osnovne limuzine IS in koncept hibridnega športnika LF-LC.

Mercedes: CLA je štirivratna kupejevska različica razreda A, ki pa je z dolžino 4,63 metra daljša celo od razreda C. Odlikuje jo najnižji koeficient zračnega upora med serijskimi avtomobili, naprodaj bo aprila, v Nemčiji bo začetna cena pod 30.000 evri. Dobrih 10 tisočakov dražja bo AMG-različica razreda A. Poganjal ga bo najmočnejši dvolitrski motor, ki so ga kadar koli vgradili v serijski avtomobil, ta pa zmore proizvesti 360 KM (265 kW). Pogon bo štirikolesni, pospešek do stotice znaša 4,6 sekunde, končna hitrost pa je elektronsko omejena na 250 km/h. Na ogled sta tudi prenovljena kupe in kabriolet razreda E.

Mini: Bond street je posebna in bolj »nališpana« različica clubmana.

Mitsubishi: Glavni zvezdi sta koncepta – GR-HEV je futuristični hibridni pick-up, CA-MiEV pa je zgolj na elektriko gnani enoprostorec, ki naj bi imel doseg kar do 300 kilometrov.

Opel: Štirisedežni kabriolet cascada meri v dolžino 4,69 metra, njegova platnena streha pa se odpre v 17 sekundah. Ko je dvignjena, prtljažnik pogoltne 350 litrov, ob zloženi pa se zmanjša na osnovnih 280. Na cestah bo že spomladi. Pozornost vzbuja tudi študija adam rocks, 3,7 metra dolg »terenski« mestni malček s premično streho. Še ena različica adama se imenuje R2 in je namenjena tekmovanju v reliju.

Seat: Novi leon se predstavlja v 3-vratni različici, ki je 3 centimetre krajša (4,23 metra), je videti bolj športno ter ima enak prtljažnik (380 litrov) in motorje kot petvratni.

Ssangyong: Križanec rodius, ki je še najbližje velikemu enoprostorcu, je videti lepše od predhodnika, ki so ga številni označili celo za najgrši avto vseh časov. Veliko podrobnosti še ni znanih, jasno je le, da bo medosna razdalja malenkost presegla dolžino treh metrov, v določenih različicah pa bo prostora kar za 11 (!) potnikov. Izjemno atraktivno je videti koncept SIV-1, 4,5 metra dolg križanec, ki je najbližje športnemu terencu.

Subaru: Viziv je 4,32 metra dolga futuristična študija športnega terenca. Poganjata ga dizelski in elektromotor, vrata pa se odpirajo navzgor.

Suzuki: Športni terenec SX4 je v novi generaciji zrasel in zdaj meri v dolžino 4,3 metra, njegov prtljažnik pa pogoltne za 430 litrov prtljage.

Škoda: Nova octavia se predstavlja še kot karavan, katerega glavna značilnost je ogromen prtljažnik, ki pogoltne 610 litrov, ob podrti zadnji klopi celo 1740, v primeru prevoza dolgega predmeta pa je sovoznikov sedež mogoče zložiti. Naprodaj bo poleti.

Toyota: Karavanski auris touring sports je od običajnega daljši za 30 centimetrov in meri blizu 4,6 metra, izbira motorjev bo enaka, kar pomeni, da bo to tudi prvi karavan s hibridnim pogonom. V konceptni fazi sta za zdaj še kabriolet GT-86 open in električni trikolesni dvosed i-road.

Volvo: Velikih novosti ni, so pa bili oblikovne osvežitve deležni skorajda vsi modeli; največjih S60, V60 in XC60, manjših pa V70, XC70 in S80.

Drugi: V to rubriko uvrščamo primerke, ki so za slovenske kupce večinoma nedosegljivi. Prva zvezda med njimi je ferrari laferrari. Njegovih 499 primerkov, kolikor bo znašala omejena serija, je že razprodanih, pa čeprav je cena tega hibrida s skupno močjo 963 KM (708 kW), ki avto do 100 km/h pospešijo prej kot v treh sekundah in dosežejo končno hitrost višjo od 250 km/h, več kot milijon evrov. Še ekskluzivnejši, pa čeprav malce cenejši (malenkost pod milijon evrov), bo s 375 izdelanimi primerki mclaren P1, prav tako hibrid, s skupno močjo 903 KM (664 kW), pospeškom do stotice pod tremi skundami in končno hitrostjo omejeno na 350 km/h. No, najekskluzivnejši pa je lamborghini veneno – izdelali bodo le tri, cena vsakega bo krepko presegla 3 milijone evrov. Poganja ga motor s 750 KM (551 kW), ki do stotice pospeši v 2,8 sekunde in doseže neverjetnih 355 km/h. Za sladokusce so poskrbeli tudi pri Porscheju, pri katerem ob 50. obletnici ikone 911 predstavljajo različico GT3 (3,8-litrski motor s 475 KM/354 kW). Ta do stotice pospeši v 3,3 sekunde in doseže največ 315 km/h, le malce počasnejši pa je maserati granturismo MC stradale, ki s 460 KM (338 kW) za malenkost preseže hitrost 300 km/h. Tu je še aston martin rapide S s 558 konji (410 kW) in končno hitrostjo 306 km/h, malce drugačna od omenjenih superšportnikov pa sta dva luksuzna primerka. Prvi je 5,29 metra dolga limuzina bentley flying spur, ki s 625 KM (459 kW) doseže končno hitrost 322 km/h, drugi pa kupejevski rolls-royce wraith s 6,6-litrskim motorjem V12 in 624 KM (459 kW).

Nadaljevanje na strani 20,več fotografij na www.dnevnik.si