Redflex Traffic Systems, ki se mu junija letos izteče pogodba z mestom Chicago, upravlja 384 kamer na križiščih. Od uvedbe sistema leta 2003 je mesto na račun glob iztržilo 400 milijonov dolarjev, približno četrtina od tega zneska pa je pripadla omenjeni firmi. Podkupovaln afera – to je prek Chicago Tribuna sprožil neimenovani uslužbenec firme, ki nadzoruje cestne prekrškarje še v Los Angelesu in Phoenixu – naj bi dobila sodni epilog, saj so se preiskave lotili tudi pravosodni organi. Mestna oblast namerava s tožbo proti Redflexu prevzeti v svojo last tudi vse postavljene kamere. In kakšna je pogodba mariborske mestne uprave z Iskro Sistemi, v kateri slednjim menda pripada kar 92 odstotkov pobranih glob od cestnih prekrškarjev? Redflexu jih je 25 odstotkov, pa je cel hudič.
Maribor ni Chicago
Medtem ko se mariborska »afera radarji« očitno še ne bo kmalu razpletla, se je v daljnem Chicagu očitno skuhala še hujša godlja z močnim zadahom korupcije v javno-zasebnem partnerstvu. Redflex Traffic Systems Inc., firma za nadzorovanje prometa z videokamerami, je priznala, da je širitev omrežja, ki po tem mestu lovi voznike, ki križišče prevozijo pri rdeči luči, začinila s podkupninami. Z dobrima dvema milijonoma dolarjev za mestne funkcionarje, ki so bili zadolženi za prometne zadeve v mestu, si je po trditvah najetih neodvisnih revizorjev iz matične avstralske družbe v zadnjih štirih letih ameriški Redflex zagotavljal pogodbe o delitvi denarja od pobranih glob in o širjenju nadzorne mreže po lastnem okusu. Glavno vlogo pri tem je odigral zdaj že bivši namestnik šefa chicaškega prometnega oddelka John Bills. Večina denarja se je v podkupninski shemi zavrtela prek plačil za svetovanja, okoli 400.000 dolarjev pa za Billsova luksuzna počitnikovanja.
