Kot je na današnji novinarski konferenci v Ljubljani pojasnila glavna urednica revije Reader's Digest Slovenija Lidija Petek, so bralci omenjene revije v šestih kategorijah za najbolj zaupanja vredne osebnosti izbrali Matjaža Tanka (televizijski voditelj), Jurija Zrneca (igralec), Adija Smolarja (glasbenik), Iva Boscarola (poslovnež), Danila Türka (politik) in Iztoka Čopa (športnik).

Slovenski naročniki revije Reader's Digest, pod okriljem katere poteka raziskava Trusted Brand, so izbrali 40 najbolj zaupanja vrednih blagovnih znamk, 20 globalnih in 20 lokalnih.

Med globalnimi znamkami Slovenci najbolj zaupamo blagovnim znamkam Renault (avtomobili), Gorenje (gospodinjski aparati), HP (osebni računalnik), Nokia (mobilni telefon), Mobitel (ponudnik mobilne telefonije), Canon (kamera, fotoaparat), Sonček (turistična agencija), NLB (banka), Mastercard (plačila/kreditna kartica), Zavarovalnica Triglav (zavarovalnica), Siol (ponudnik internetnih storitev), Petrol (bencinski servis), Cedevita (vitaminski dodatki), Lekadol (protibolečinske tablete), Lekadol Plus C (tablete za lajšanje prehlada), Head & Shoulders (izdelki za nego las), Max Factor (ličila), Nivea (negovalna kozmetika za kožo), Ariel (pralni prašek) in Nestle (kosmiči za zajtrk).

Lokalno pa prednjačijo blagovne znamke Fructal (sokovi), Lego (igrače), Zala (ustekleničena voda), Laško (pivo), Barcaffe (kava), Ljubljanske mlekarne (mleko), Rama (margarina), Mercator (nakupovalni center), Dormeo (ležišča), Jupol (barve za dom), KD (investicijske družbe in vzajemni skladi), Telekom Slovenije (ponudnik telekomunikacijskih storitev), Pop TV (televizijska postaja), Val 202 (radijska postaja), Slovenske novice (dnevni časopis), Knorr (instant juha), Radenska (gazirana voda), 1001 Cvet (čaj), Orbit (žvečilni gumi) in AJM (proizvajalec oken in vrat), je navedla Petkova.

Kot je ocenil vodja sektorja Reader's Digest Riko Rižnar, postaja raziskava Trusted Brand vse bolj prepoznavna tako med potrošniki kot oglaševalci. Frekvenca oglaševanja po njegovem mnenju pri izbiri blagovne znamke ima nek vpliv na potrošnike, a se ti pri izbiri blagovnih znamk največkrat odločajo po lastni izkušnji. Potrošnikom veliko pomeni tudi tradicija.

Po pojasnilih Petkove je v raziskavi, ki je potekala septembra in oktobra lani, sodelovalo več kot 18.000 Evropejcev, od tega 1000 Slovencev. Več kot polovica, 52 odstotkov, sodelujočih v raziskavi je bilo žensk.

Poleg Slovenije so v raziskave sodelovale še Belgija, Češka, Finska, Francija, Nemčija, Nizozemska, Poljska, Portugalska, Rusija in Švica.

Potrošniki so v anketi navajali spontane navedbe in niso imeli podane izbire blagovnih znamk. Anketiranci so imenovali več kot 79.000 različnih blagovnih znamk, v Sloveniji 6775.

Zmagovalci tokratne raziskave Trusted Brand bodo priznanja prejeli 22. maja v Cankarjevem domu.