Mednarodna epidemija debelosti ni naključje

Moss je prepričan, da mednarodna epidemija debelosti nikakor ni naključna. Izpostavlja, da se tej epidemiji podreja tudi hiter življenjski slog 21. stoletja, v katerem mnogi nimajo časa (ali pa si ga ne vzamejo) za gibanje, s pomanjkanjem časa pa opravičujejo tudi vedno manj domače kuhe. A novinar opozarja, da v tej enačbi ne gre izključevati dejavnika prehrambne industrije, ki tržišče zalaga z vse več hrane z nizko prehrambno vrednostjo, ki posameznike dodatno usmerja k še več uživanju takšnih proizvodov.

Izvirni članek si lahko v angleškem jeziku preberete tukaj.

Novinarjev članek delno temelji tudi na njegovi knjigi v prostem prevodu »Sol, sladkor, maščobe: Ujeti na limanice velikih prehrambnih podjetij«, v kateri piše, kako se z dodajanjem soli, sladkorja in maščob sčasoma nevtralizira neprijeten okus nekakovostne hrane, istočasno pa se pri potrošniku razvije odvisnost od tega »prilagojenega« okusa.

Oglaševanje po vzoru tobačne industrije

»Velika podjetja nas skušajo prepričati, da njihov namen ni bil Američane narediti predebele in bolne, a so na tem garali več desetletij, s tem pa so pri potrošnikih ustvarili vse večjo željo, če ne že potrebo, po takšnih proizvodih. Njihove raziskave so pokazale, da bodo do tega cilja najhitreje prišli z določeno kombinacijo soli, sladkorja in maščob,« je Mass poudaril v intervjuju za TakePart.

Izpostavil je enajst podjetij (med njimi je tudi Coca-Cola), katerih skupni dogovor je privedel do tega trenda v proizvajanju prehrambnih proizvodov, izpostavil pa je še, da so podjetja pri oglaševanju proizvodov prevzela ideologijo tobačne industrije, v katerih so proizvode predstavljali kot bolj zdrave kot so v resnici.

Odvzete sestavine je treba nadoknaditi

Proizvodi z malo maščobe, manj sladkorja in soli, ki jih oglašujejo kot zdrave, so v resnici le malokrat zdravi in dobri za potrošnika. Zmanjšanje določenih sestavin v hrani je namreč treba nadomestiti z nečim drugim, kar pomeni, da imajo na primer proizvodi z malo maščobe zato višje vrednosti sladkorja, proizvodi z malo soli pa več sladkorja in maščob.

Danes, tako Moss, je težko izbrati zdravo hrano, saj ne moremo verjeti niti etiketam na proizvodih. Preveč optimističen pa ni niti glede prihodnosti. Po njegovem mnenju bodo proizvajalci namreč zelo težko spremenili način razmišljanja, v katerem so se znašli. Eden od razlogov je pritisk potrošnikov, ki so sčasoma postali odvisni od teh proizvodov, poleg tega pa je proizvodnja takšne hrane poceni in učinkovita, kar pomeni velik finančni profit, ki se mu podjetja zagotovo ne bodo (zlahka) odrekla.