Od tega so trije končali v domači mreži, kar je pustilo smrtonosne posledice za nogometaše Barcelone, saj so izpadli iz španskega pokala. Ravno smrt pa je beseda, ki se v številnih azijskih državah zapiše enako kot številka štiri. Tako je tudi na Japonskem, kjer se besedi štiri in smrt napišeta »shi«, pomen pa je odvisen od izgovorjave. Prav zato se številni Japonci iz vraževernosti izogibajo štirice kot hudič križa. Strah pred štirico ima tudi svoje ime – tetrafobija. Tovrstnega strahu pa že 19 let nimajo razvojniki Toyotinega RAV4 in njegovi lastniki.

RAV4 je med prvimi oral ledino med športnimi terenci in že od svojega začetka velja za avtomobil, ki je povezoval terensko podobo, dobre vozne lastnosti ter tudi solidno udobje za vse potnike. Četrta generacija je naredila korak naprej predvsem pri voznih lastnostih. RAV4 elegantno vijuga med ovinki brez stranskega nagibanja, ki bi povzročilo nelagodno počutje. Iz tira ga ne vržejo niti ostra manevriranja, kar pa pusti davek z rahlo tršim podvozjem, ki potnike stresa ob vožnji čez luknje.

Začetna flota četrte generacija ponuja dva dizelska (2-litrski s 91 kW/124 KM in 2,2-litrski s 110 kW/150 KM) in en bencinski motor (110 kW/150 KM). Razlike v vožnji so bistveno manjše, kot je 26 konjskih moči na papirju. Pri ročnem menjalniku pogrešamo bolj tekoče prestavljanje, pri avtomatskem pa je zvok motorja malce preglasen. Pri šibkejšem dizlu je mogoče izbrati tudi različico s pogonom na prednji kolesi, ki ima izpust CO2 samo 127 g/km. Vsi motorji v povprečju sicer izpustijo za enajst odstotkov manj ogljikovega dioksida v primerjavi s prejšnjo generacijo.

Avtomobil je zdaj daljši za dvajset centimetrov (skupno 4,57 metra), zato se lahko pohvali s prostornim prtljažnikom (547 litrov), ki lahko s podiranjem druge klopi naraste celo na 1746 litrov. Prtljažnik pri zadnjih vratih nima roba, zato je tovor laže natovarjati in raztovarjati, primeren pa je tudi za izlete in dopuste, ko lahko rob prtljažnika uporabite kot klop za sedenje.

Ravno prtljažna vrata so bila pri četrti generaciji RAV4 deležna največje pozornosti. V kolikor je bilo rezervno kolo pri prvih treh generacijah nameščeno na zadnja vrata, je zdaj povsem umaknjeno v notranjost prtljažnika. Velika sprememba je tudi drugačno opiranje zadnjih vrat, ki so se prve tri generacije odpirala krilno, zdaj pa prvič dvižno. Določeni modeli bodo ponujali še pametni ključ, s katerim se bo lahko višino odprtih vrat prilagodilo potrebi uporabnika. Spremenjena je tudi maska avtomobila, saj se pokrov motorja rahlo spušča od vetrobranskega stekla, s čimer se vozniku ponuja boljši pogled na okolico. S tem povečuje varnost, a malce izgine terenska mogočnost avtomobila, pa čeprav je pokrov v primerjavi s prejšnjo generacijo v bistvu višji.

Toyota pri RAV4 v osnovi ponuja tri pakete dodatne opreme, a ker bi bili cenovni preskoki preveliki, bo na slovenskem trgu mogoče izbirati med petimi paketi. Najcenejši model je dvolitrski dizel na prednji pogon z opremo active (klimatska naprava s protiprašnim filtrom, električni pomik vseh stekel, radio CD MP3 s štirimi zvočniki, usnjen volanski obroč, prestavna ročica in parkirna zavora...), ki vas bo stal 22.900 evrov. Najdražji bo 2,2-litrski dizel z opremo executive (usnjeno oblazinjenje sedežev, ogrevana prednja sedeža, električno pomičen in po višini nastavljiv voznikov sedež z električno nastavljivo ledveno oporo, prilagodljiva ksenonska žarometa, parkirni senzorji zadaj, zagon motorja s pritiskom na gumb...), ki vas bo stal 37.600 evrov. V osnovni opremi pa je poskrbljeno za popolno varnost potnikov.

Več fotografij na www.dnevnik.si