Novinci prihajajo tudi na avtomobilski trg. Med zadnjimi sta na vrata potrkala peugeot 301 in škoda rapid. Nase skušata opozoriti tako z novo filozofijo kot ugodno ceno, s čimer želita pokriti eno zadnjih sivih lis, ki jih ponudba avtomobilov še ima. Če sodimo po naših izkušnjah, sta ognjeni krst preživela. Ljudje so ju namreč opazili in, kar je še bolj pomembno, tudi pohvalili. Da bi nas na javnih parkiriščih cukalo za rokav toliko ljudi zgolj zato, da bi pogledali naš avtomobil, se nam ni zgodilo še na nobenem testu. Pri peugeotu 301 nas je v dveh tednih ustavilo vsaj pet ljudi. »A je to slučajno novi peugeot, ki ga dobiš že za deset jurjev?« nas je vprašal starejši gospod, ki je z odobravanjem pogledal v notranjost in v prtljažni prostor. Če so se nad 301 navduševali moški, je škoda rapid prej padla v oko nežnejšemu spolu. »Kako eleganten je. Kot prave limuzine,« je dejala neka dama.

Skoraj povsem limuzinske so tudi mere. Malce daljši je rapid (4,48 metra), a le za dobre štiri centimetre v primerjavi s 301 (4,44 metra). Praktično enaka sta tudi v širino in širino, pomembna razlika pa je v prostornini prtljažnega prostora. V peugeot gre 506 litrov prtljage, medtem ko škoda požre kar 550 litrov. Rapidov prostor se zmanjša za dvajset litrov, če izberete različico z rezervnim kolesom. Pri 301 malce zmede povzroči odpiranje prtljažnika, saj to ni mogoče prek stikala na zadnjih vratih, ampak le z daljincem in stikalom na armaturni plošči. V prid rapida pa moramo omeniti še široko odprtino pri odprtih zadnjih vratih, kar olajša tovorjenje prtljažnika.

Močnejšo konjenico ima 301. Njegov 1,6-litrski bencinski motor poganja 115 konjev (85 kW). Pri rapidu je posadka šibkejša, saj ima pod pokrovom v 1,2-litrskem bencinskem motorju skritih 77 konjev (105 kW). Pri 301 se moč razporeja prek petih prestav, pri rapidu prek šestih, v obeh pa se to počne ročno. Hitreje boste do prvih stotih kilometrov na uro prišli v 301, ki potrebuje za to 9,4 sekunde. Pri rapidu je reakcijski čas malce daljši, 10,3 sekunde. Če je 301 močnejši in eksplozivnejši, je rapid hitrejši. Njegova maksimalna hitrost naraste do 195 kilometrov na uro, 301 pa se ustavi pri številki 188.

Pri večjih obremenitvah se bolje obnese rapid. S 301 sicer ni nič narobe, kajti podvozje je na zgledni ravni, a rapid ob vožnji ponuja več elegance ter bolj umirjen in varen občutek. 301 za naš okus preveč trese. Motila nas je tudi slabša zvočna izolacija, zato morajo potniki v njem glasno govoriti, da se povsem razumejo. Prostora smo imeli v obeh primerkih dovolj, predvsem pri tem elementu blesti 301. Četudi sta sprednja sedeža pomaknjena povsem nazaj, je zadaj dovolj prostora tudi za dvometraše, pa še usedli se bodo brez težav. Tudi v rapidu je spredaj dovolj gibalnega ugodja, manj na zadnji klopi.

Pogosteje boste bencinsko črpalko obiskovali s 301. V njegovo posodo za gorivo gre 50 litrov bencina, naša poraba pa je bila 7,6 litra (peugeot obljublja 6,4 litra). Pri obeh kriterijih je ugodnejši rapid, saj njegov rezervoar požre 55 litrov, povprečna poraba na testu pa je znašala 6,7 litra (škoda pravi 5,4 litra).

Oba ponujata vso potrebno osnovno opremo. Na področju varnosti imata ABS, ESP in več varnostnih blazin, a pri 301 je treba opozoriti na nenastavljiva zadnja vzglavnika, kar prestavlja nevarnost pri naletih od zadaj. V obeh se boste lahko greli in hladili s klimatsko napravo, podatke boste spremljali prek potovalnega računalnika ter poslušali glasbo po radiu s CD in MP3, ki ga boste lahko upravljali z obvolanskimi stikali. Več odlagalnih površin ima rapid, ki ponuja tudi boljši občutek ob dotiku vseh materialov.

Za peugeot 301 1,6 VTi boste odšteli 12.400 evrov, za škodo rapid elegance 1,2 TSI pa 16.750 evrov. Razlika v ceni je skoraj tretjinska, toda v rapidu za več denarja dobite več udobja, obrnjeno velja za 301. Če ju postavimo na skupni imenovalec, je razmerje enako, zato je zgolj od vas odvisno, s čim se boste zadovoljili. In seveda od vaše denarnice. Več pa v sklepu.

več fotografij na www.dnevnik.si