Škornji, delovni kombinezon, čelada in zaščitna očala so kosi oblačil in opreme, ki jih rabijo gozdarji. Subarujev »gozdar« forester je bil v svoji prvotni izvedbi bolj podoben klenemu kot našminkanemu terencu a so ga z vsakokratno prenovo nekoliko »zmehčali«, čeprav ima predvsem zaradi stalnega štirikolesnega pogona še vedno veliko terenske krvi.

Tudi v četrti generaciji ima forester nova oblačila, tokrat bolj ukrojena skladno z modnimi tokovi. Ob osveženi zunanjosti, pri kateri je najopaznejša nova maska hladilnika, ki spominja na manjši model XV, je avtomobil pridobil tudi nekaj dodatnih dolžinskih centimetrov (zdaj meri 4,59 metra) in povečano medosno razdaljo (2,64 metra), izgubil pa režo za zajemanje zraka na motornem pokrovu. Povečane mere so prinesle tudi nekaj več prostora in udobja v potniški kabini, za 50 litrov večji prtljažnik, ki zdaj meri okroglih 500 litrov in ga je mogoče povečati na 1592 litrov, ter spremenjen prag, ki omogoča lažje vstopanje. Novost so tudi dnevne svetilke s svetlečimi diodami. Oceno, ali je forester zdaj lepši, je najbolje prepustiti vsakim očem posebej, zagotovo pa je elegantnejši in manj robat, kot je bil doslej.

Motorji so v glavnem znani že iz prejšnje generacije, osnovni je 2-litrski bencinski bokserski štirivaljnik s 110 kilovati (150 konjskimi močmi), ki mu delata družbo 2-litrski turbodizel s 108 kilovati (147 KM) in novi 2-litrski bencinski stroj s turbinskim polnilnikom, ki razgraja s 177 kilovati (241 KM) in je opremljen tudi s samodejnim menjalnikom, nima pa sistema samodejne ustavitve in ponovnega zagona motorja, kot je pri drugih pogonskih strojih.

Forester z osnovnim nivojem opreme comfort je za tiste, ki bolj gledajo na ceno kot na dodatke za udobje, različica z opremo trend med drugim vključuje aluminijasta platišča, električno zložljiva zunanja ogledala, ogrevana sedeža, v usnje oblečena volanski obroč in prestavno ročico ter ksenonska žarometa. Komur tudi to ni dovolj, si lahko omisli nivo opreme exclusive, ki ima tudi usnjene sedeže, električno odpiranje prtljažnih vrat, električno pomično strešno okno ter prostoročno odpiranje vrat in brezkontaktni zagon motorja. Čisto na vrhu je različica XT, ki gre skupaj samo z najmočnejšim bencinskim motorjem, spoznati pa jo je mogoče po dvojnem zaključku izpušne cevi in vrhunskem radijskem sistemu ter sistemu za nadzor vožnje po strmih spustih.

Najcenejši forester je na slovenskem trgu naprodaj za 29.890 evrov, z dizelskim motorjem in osnovno opremo stane 32.390, evrov, 46.390 evrov pa je treba zbrati za izvedbo z najmočnejšim bencinskim motorjem. Lani se je za foresterja odločilo 35 kupcev, približno takšna je tudi letošnja ciljna prodajna številka.

več fotografij na www.dnevnik.si