Z dediščino se bori tudi novi Citroënov avtomobil C-elysee. Pa ne zaradi tega, ker bi bilo z njim kar koli narobe, le na evropskem trgu, pa tudi v naših krajih, klasične limuzine v tem segmentu nekako ne ujamejo vedno koraka z okusom kupcev. Je že tako, da kupci na sončni strani Alp prisegajo na tri- ali petvratne avtomobile, klasične limuzine so lahko le prestižni modeli pretežno nemških znamk. A to še ne pomeni, da jim tudi v cenovno precej ugodnejšem segmentu proizvajalci ne ponujajo nič zanimivega. Nasprotno, s prihodom citroëna C-elysee je tudi tukaj zapihal precej svež veter.

Čeprav bi kdo pomislil, da je nastal na platformi večjega C4, je dejansko zasnovan na podaljšani platformi modela C3, tako da v dolžino meri 4,43 metra, oblika pa nakazuje na precej sodobnejše čase, kot bi mu to pripisali na prvi (tehnični) pogled. Res je, ta avtomobil postane celo všečen, če vas ne prepriča že ob prvem srečanju, kajti to je štirikolesnik, kakršnega se dejansko rabi vsak dan. Dobro, ima nekaj svojih muh, ker jih pač mora imeti, sicer bi njegova cena takoj poskočila na cene primerljivih bolje opremljenih in bolj zapletenih konkurentov. Tako na primer nima nastavitve osvetljenosti armaturne plošče, sredinski zaslon lahko potemnite, a si tega njegova »elektronika« ne zapomni in ob ponovnem zagonu motorja je treba vse skupaj ponovno namestiti. Tudi volanski obroč je pomičen le po višini, ne pa tudi po globini, a tega se lahko hitro navadite. Bolj je nadležen sistem odpiranja prtljažnih vrat. Ali s pritiskom na gumb na ključu ali s pritiskom na gumb na armaturni plošči, le na zadnjih vratih se tega ne da. Po drugi strani pa se v zadku vozila skriva 506-litrski prtljažnik, ki je več kot dobrodošel za prevoz različnih stvari, če jih le stlačite skozi dokaj ozko odprtino, pa še na glavo morate paziti, kajti prtljažna vrata kar rada padejo nazaj v prvotni položaj.

A to so podrobnosti, brez katerih ta avtomobil ne bi bil to, kar predstavlja. Zato pa se oddolži z odličnim PSA-jevim 1,6-litrskim dizelskim motorjem, ki zmore poskočnih 68 kilovatov (92 KM), ki so vedno na voljo vozniku (do stotice avto pospešijo v 12,4 sekunde in dosežejo končno hitrost 180 km/h), pri tem pa porabi motor vsega 5,2 litra goriva na 100 kilometrov.

A robustnost tega vozila, torej bolj zaščiteno podvozje, trpežnejše tkanine, dvojna tesnila tam, kjer je to potrebno, ne pomeni, da je avtomobil izgubil vsakodnevno »nežnost«. Ne, ta dedič ima dovolj svojih adutov, da bi znal vse svoje prednosti izrabiti tam, kjer take avtomobile bolj cenijo. In ni ga vraga, da ne bi za 12.900 evrov, kolikor stane pri nas s srednjim paketom opreme seduction (ABS, ESP, klima naprava, centralno zaklepanje, električni pomik sprednjih stranskih šip), kakšnega kupca našel tudi v naših krajih. Kajti za ta denar kupec res dobi veliko avtomobila.

več fotografij na www.dnevnik.si