Iz lastne izkušnje pa lahko trdimo, da je pri avtomobilih drugače. Tu dejansko lahko dobite več za manj denarja. Ko smo prijateljem omenili, da vozimo ford focus in opel astro, so si najprej predstavljali petvratni kombilimuzini (beri: avtomobila »golfovega« razreda), zato ni manjkalo začudenja, ko so zagledali štirivratni limuzini. Morda je kdo ob tem pomislil, da gre za cenen poskus posnemanja ugodja, ki ga ponujajo (dražje) limuzine srednjega razreda, a je ostalo le pri mislih. Tega niso izrekli, saj so že po prvih kilometrih vožnje spoznali, da sta lahko tudi ford focus in opel astra v limuzinski izvedbi še kako udobna in gosposka.

Za večji dolžinski pribitek so se odločili pri Oplu, kjer so astro podaljšali za 23 centimetrov, zato limuzinska izvedba meri 4,66 metra. Za manj dodatka so se odločili razvojniki Forda, ki so »normalnega« focusa podaljšali za 17 centimetrov, kar v seštevku znaša 4,53 metra. Večja astra ponuja tudi več prostora za gorivo, saj boste vanjo lahko natočili 56 litrov dizelskega goriva, v focusa pa 53 litrov. Enako je bilo pri prostornini prtljažnega prostora, kjer lahko v astro pospravite 460 litrov prtljage, v focusa pa 421 litrov. A tako je bilo pri testni različici focusa, kjer je bilo v prtljažniku pospravljeno tudi rezervno kolo. Če se odločite, da boste vzeli različico s setom za popravilo prazne pnevmatike, se namreč vaš prtljažni prostor poveča na 475 litrov.

Kljub obilici prtljažnega prostora pa imamo pri obeh manjšo pripombo, za astro pri odpiranju le-tega, pri focusu pa pri zapiranju. Astra ima gumb za avtomatsko odpiranje prtljažnega prostora na zelo vidnem, a rahlo nerodnem mestu. Je namreč takoj nad gumbi za spreminjanje radijskih postaj. Tako se nam je med vožnjo dogodilo, da smo hoteli prestaviti na drugo radijsko postajo, a ker nismo natančno pogledali, smo ponesreči pritisnili gumb za odpiranje prtljažnika. Lahko si samo predstavljate začudene poglede ob tem, ko so se našemu avtomobilu sredi vožnje odpirala zadnja vrata. Kaj takšnega se nam pri focusu ni zgodilo, a smo zato nejevoljno zmajevali z glavo, ko smo morali zunaj zapirati prtljažna vrata, ker pokrov nima ročaja za zapiranje z notranje strani. Še posebno je to nadležno v zimskem času, ko so avtomobili ves čas umazani.

Ne glede na to, ali je bil na cesti sneg, ali je bila poledica ali pa je padal dež, sta nas oba povsod pripeljala varno. Astra nas je poganjala z dizelskim motorjem, ki je 130 konjev (96 kW) razporejal prek šestih ročnih prestav, focus pa je prav tako z dizelskim motorjem prek šestih prestav razporejal 140 konjev (103 kW). V obeh je bila vožnja prijetna, udobna in brez tresljajev tudi pri višjih hitrostih. Povsem do konca nismo pognali nobenega, a astra lahko oddrvi vse do 203 kilometrov na uro, focus pa celo do 209 kilometrov na uro. Do prvih stotih kilometrov na uro astra potegne v 9,6 sekunde, focus pa v natanko 9. Bolj ekonomično vožnjo vam obljublja astra, ki naj bi porabila le 3,7 litra na sto kilometrov (mi smo porabili 5,8 litra), medtem ko naj bi focus porabil 5 litrov (mi smo porabili 6,7 litra).

Ves čas vožnje se potniki počutijo limuzinsko prijetno. Še posebej pri tem izstopa focus, v katerem menjalnik ves čas omogoča hitre in gladke gibe, medtem ko astra v začetni fazi deluje bolj okorno. Lega na cesti je brez zadržkov primerljiva z vsemi limuzinami višjega ranga, pri čemer v pozitivnem smislu znova malce bolj izstopa focus. Drugače je pri prostornosti, kjer se lažje na drugo klop usedejo potniki v astri, spredaj pa je pri obeh dovolj prostora za vse tipe ljudi.

Po opisanem je jasno, da gre za izredno napeto bitko. Oba sta nas prepričala, v obeh smo uživali. Težko bi se odločili, a morda bo vam pri tej dilemi pomagala cena. Za opel astro 4v 1,7 CDTI cosmo boste odšteli 22.000 evrov, za ford focus 4v 2,0 TDCi titanium pa 23.140, na kar vam tovarna ponuja še 3000 evrov popusta. Več pa v sklepu.

več fotografij na www.dnevnik.si