Prvi nam pade na pamet mitsubishi pajero. Ime tega japonskega športnega terenca sicer izvira iz latinskega imena neke južnoameriške pasme mačke, v slengu španskega jezika pa, prevedeno na najlepši možni način, pomeni nekoga, ki se »mečka za seksualno potešitev«. A izgovorjena v španščini ta beseda velja za hudo žaljivko, zato so bili pajera na mnogih trgih, kjer je španščina glavni ali eden glavnih jezikov, primorani poimenovati drugače. Da se malce nenavadna imena držijo športnih terencev, pa je lep dokaz tudi glavni junak naše tokratne zgodbe – ford kuga. Pomena tega imena v slovenskem, hrvaškem in srbskem jeziku ni treba razlagati, a da bi pri Fordu za teh nekaj majhnih trgov razmišljali o spremembi imena, bi bilo seveda nerealno pričakovati. Navsezadnje se je ime kuga tudi dobro prijelo in dandanes niti po naključju ne zveni več tako nenavadno, kot je ob predstavitvi modela pred petimi leti.

Če bi želeli ime avtomobila nekoliko zlorabiti v pozitivnem pomenu, bi lahko celo zapisali, da se je priljubljenost tega avtomobila po Evropi razširila kot kuga. A po petih uspešnih letih bi se še tako uspešen avto vsaj malce izpel, zato so pri Fordu ravno pravi čas napovedali novo generacijo, katere prihod na evropski trg se je uradno začel s predstavitvijo pred nekaj dnevi. Če gre soditi po njej, ima nova kuga vse prave adute, da okuži še precej večje število ljubiteljev športnih terencev od svoje predhodnice. In to vsaj za naslednjih pet let, saj med drugim ponuja cel kup novih tehnologij, ki jih marsikdo tudi takrat še ne bo nudil.

Oblikovno kuga, kljub temu da gre za novo generacijo, nezgrešljivo ostaja kuga, hkrati pa se hitro vidi, da gre za povsem nov avtomobil, tako v urejeni notranjosti, ki je na las podobna vsem novim Fordom, kot na zunaj. Športni terenec je že na prvi pogled videti večji, pogled na številke pa razkrije, da je v dolžino zrasel za osem centimetrov in zdaj meri 4,52 metra. A za to razliko ima precej več (beri: ogromno) prostora v potniški kabini, in to kljub nespremenjeni medosni razdalji (2,69 metra), za 46 litrov pa je večji tudi prtljažnik, ki zdaj v osnovi pogoltne 456 litrov prtljage.

A prostornost gor ali dol, glavni adut kuge je nesporno užitek med vožnjo, ki je pri novi generaciji še na precej višji stopnji. Blaženje je optimalno tako rekoč na vseh podlagah, le stežka pa bi našli še kakšen športni terenec, pri katerem je tako kot pri kugi občutek na cesti podoben, kot bi se vozili po tračnicah, in ki je tako zelo odziven. Za pogon nove kuge bo skrbel 1,6-litrski bencinski motor ecoboost, ki bo na voljo s 110 kilovati (150 konji) ali 134 kW (182 KM), dvolitrski turbodizelski motor pa bo na voljo s 103 kW (140 KM) ali 120 kW (163 KM). Ob tem bo mogoče izbirati med številnimi kombinacijami dvo- in štirikolesnega pogona ter ročnega in samodejnega menjalnika, sicer pa imate časa, da si izberete pravega, še dovolj. Novi ford kuga bo k nam namreč zapeljal septembra, cene pa naj bi se, če gre soditi po drugih trgih, začele pri približno 25.000 evrih, a je ta podatek povsem neuraden.

Več fotografij na www.dnevnik.si