Lep dokaz je tudi avtomobilska industrija, v kateri je konkurenca vse večja na vseh področjih – po številu modelov znotraj znamk in različnih izvedenk nasploh. V razredih, v katerih je še pred kratkim sameval en sam model, je danes gneča, v končni fazi pa imajo največjo korist kupci, ki imajo večjo izbiro in ki lahko na tak način tudi cenovno izberejo ustrezen avto. Konkurenca v razredu srednje velikih karavanov ni v nasprotju z nekaterimi drugimi nič novega. V Evropi izjemno priljubljeni avtomobili se po cestah vozijo že dolgo časa, zato imajo v njem svoje predstavnike tako rekoč vsi večji igralci na trgu, od Korejcev in Japoncev do Francozov in Nemcev. Naključje je hotelo, da smo v zadnjem letu vsaj nekaj dni preživeli za volanom praktično vseh, ki jih ponuja naš trg, nazadnje še v toyoti avensis.

Čeprav je soditi in sklepati po v najboljšem primeru dobrih tisoč prevoženih kilometrih precej nehvaležno, saj se pri avtomobilu marsikaj pokaže na daljši rok (in ravno tu je Toyota po številnih raziskavah in anketah vselej pri vrhu), bi po našem druženju z avensisom z eno besedo mirno zapisali, da ne izstopa. Ne po čem popolnoma novem ne po čem, s čimer bi zaostajal za tekmeci. Je kakovosten prostoren družinski avtomobil, s katerim ne boste izstopali, in je tako rekoč idealna izbira za tiste, ki iščejo prav to. S 4,78 metra ni v primerjavi s konkurenco ne najdaljši ne najkrajši, a spada med krajše, 543 litrov prostora v prtljažniku ni ne največ ne najmanj, a spada med večje – se pravi, da ima razmerje tako rekoč idealno. Predvsem prtljažnik si resnično zasluži pohvalo, saj zaradi oblike deluje še večji, kot bi mu prisodili na podlagi podatka o litrih. Prostornost se z veliko začetnico piše tudi v potniški kabini, česar bodo spet vesele predvsem družine, a mimo opombe ne gre: zadaj bodo imeli visokorasli potniki težave s prostorom za glavo. Ko se preselimo za volan, je na mestu ugotovitev, da se za naš okus in okus višjih sedi nekoliko previsoko, a to resnično velja le za višje. Vse drugo si zasluži izključno pohvalo, saj je delovni prostor lepo urejen, kakovosten, upravljanje vsega pa je otročje lahko in zabavno, od avdiosistema do povezave s telefonom.

Oblikovno je avensis po nedavni prenovi postal atraktivnejši, a posebej tudi na tem področju ne izstopa, prav tako bo takšnim, ki si izstopanja ne želijo, na kožo pisan 2,2-litrski dizelski motor, s katerim je bil opremljen testni primerek. Ta je s 150 konji (110 kilovati) v povezavi s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom dovolj močan, da tudi polno natovorjen premaga večje vzpone brez vsakršnih težav, tudi prazen pa ne omogoča ravno športne vožnje, saj je podvozje naravnano bolj na stran udobja, tudi nagibanja je veliko, zna pa biti avensis dovolj poskočen (9,2 sekunde do 100 kilometrov na uro) in hiter (končna hitrost 210 kilometrov na uro). Od veliko dejavnikov je pri družinskih vozilih še posebno odvisna tudi poraba, ki je na našem testu znašala 7,5 litra na 100 kilometrov.

Z opremo sol dobite pri avensisu tako rekoč vse, kar potrebujete (med drugim ESP, varnostne blazine, samodejno klimatsko napravo, radio s CD/MP3, sistem toyota touch, tempomat, potovalni računalnik, kamero...), upoštevajoč vso opremo in dober motor pa avensis tudi s ceno ne izstopa preveč, pa čeprav bi za 31.000 evrov tudi z vsem omenjenim našli več cenejših kot dražjih primerkov. A Toyota se, kot rečeno, izkaže tudi s časom...

Več fotografij in tehnični podatki na www.dnevnik.si