Če se osredotočimo na svet avtomobilov, imamo dva vzorčna titana mestnih dimenzij. Volkswagen polo, zimzelena uspešnica, tudi v zadnji generaciji dokazuje, da je res lahko še vedno velik. Da o novem cliu niti ne govorimo. Dobro, res je tudi, da so ti avtomobili z vsako generacijo lahko tudi dejansko malce večji, a pri polu in njegovem novem velikem tekmecu cliu so centimetri dobrodošla, a tudi ne tako zelo pomembna podrobnost.

Torej, volkswagen polo je avtomobil, ki ga trg pozna že dovolj dolgo, tudi v zadnji generaciji, da so se kupci nanj navadili tako, da ga jemljejo povsem kot samoumevnega. 3,97 metra dolga mala petvratna limuzina je idealna za mestni promet in vsakdanje manjše opravke, saj premore tudi 280 litrov velik prtljažnik. In kdor se navdušuje nad nemško tehnologijo in malce bolj hladno, a zato dovršeno germansko ergonomijo, je lahko le zadovoljen. Polo je torej avtomobil, ki ne bo zbujal čustev, bo pa zbudil racionalni del v tem boju titanov, in to je adut, na katerega že dolgo uspešno igra.

Novi clio pa je iz povsem druge zgodbe. Sicer tudi njemu ni para, univerzalno prevozno sredstvo pa je z novo generacijo naredilo tak korak naprej, kot ga lahko naredi le nesmrtni titan. Novi clio je več kot le preobleka, novemu avtomobilu so spremenili značaj, in to v najboljšem pomenu besede. Z dinamično in dovolj samosvojo, pa vendar zelo všečno obliko se oddaljuje od dosedanjih nekoliko dolgočasnih smernic, kar morajo kupci le pozdraviti. Njegove obline, detajli, vse se sklada v sklenjeno celoto, ki jo še poudari nadaljevanje te zgodbe v notranjosti. In to vseeno ne pomeni, da so morali sklepati kašne kompromise, saj je še vedno prepoznavno renaultovski, pa vendar živahen. Dobro, barvni dodatki so stvar okusa, kaj je kičasto in kaj lepo, pa spet odločitev posameznika. A kot celota avtomobil deluje več kot suvereno. Z dobrimi štirimi metri dolžine (natančneje: 4,06 metra) je še vedno dovolj okreten za mestni promet, pa vendar veliko bolj prostoren in udoben, tudi od pola. Novemu cliu v prid govori tudi njegov prtljažnik, za 300 litrov ga je, kar je precej pohvalna številka.

Mala pa sta velika tudi pri motorjih. Polo je bil opremljen z odličnim 1,2-litrskim bencinskim štirivaljnikom serije TSI, ki je že v marsikaterem drugem modelu pokazal, iz kakšnega testa je, v polu pa pride še bolj do izraza. Z njim in njegovimi 77 kilovati (105 KM) se polo spremeni v precej živahnega titana, ki se ne ustraši nikogar. Ker se mu res ni treba, saj se spontano odziva na voznikove ukaze in prepriča tako v mestnem prometu kot tudi na avtocesti. Podkrepljeno s številkami vse skupaj pomeni, da polo z omenjenim motorjem za pospešek z mesta do hitrosti 100 kilometrov na uro potrebuje 9,7 sekunde in doseže najvišjo hitrost 190 kilometrov na uro, pri običajni vožnji pa porabi 6,8 litra bencina na 100 kilometrov.

Renaultov titan na drugi strani stavi na zelo podobne karte, v slogu »malo je veliko«, le da so šli pri Renaultu še malce bolj v skrajnost, a so svoje delo ponovno opravili odlično. Vsega 900-kubični bencinski trivaljnik najprej nase opozori z značilnim, a dobro izoliranim grgranjem, še bolj pa preseneti s svojimi zmogljivostmi. 66 kilovatov oziroma 90 konjičev je vozniku vedno na razpolago, zato lahko s tem cliom povsod mešate štrene v vsakdanjem prometu. In ker porabi vsega 6,3 litra goriva na 100 kilometrov, si motor prisluži še kakšno pohvalo več, pa čeprav z golimi številkami o zmogljivostih za polom zaostaja. Do stotice namreč potrebuje kar 2,5 sekunde več (12,2 sekunde), njegova končna hitrost pa znaša 182 kilometrov na uro.

Pri ceni se zgodba o velikanih obrne. Sicer je polo na papirju starejši, a zmogljivejši, mogoče manj radoživ, pa vseeno še vedno z opremo comfort solidno opremljen in predvsem 700 evrov cenejši od testnega tekmeca clia dynamique. 13.500 proti malo manj kot 14.200 evrom – titana sta tudi tukaj, pogledano pod črto, na voljo za solidno ceno. Vprašanje je le, ali si za manj denarja želite privoščiti malo bolj dolgočasnega titana ali pa odštejete malce več in dobite radoživca.

Več fotografij na www.dnevnik.si