Pri italijanskem Fiatu kakšne posebne tradicije pri terencih nimajo, tudi svojega štirikolesnega pogona ne, zato so vrzel začasno zapolnili kar s Suzukijevo kopijo avtomobila, ki so mu nadeli ime sedici. Pri japonskem Nissanu pa so spravili k življenju kontroverzni model juke, misleč, da bodo vžgali z drznimi idejami in v vseh pogledih drugačno obliko. Medtem ko se je Japoncem dejansko posrečil veliki met, se v vodstvu italijanskega avtomobilskega velikana sprašujejo, zakaj njihov sedici ni prodornejši. Sicer je simpatično in moderno oblikovan štirikolesnik, ki se giblje med kompaktnimi enoprostorskimi avtomobili in manjšimi terenci. Notranjost je, upoštevaje sorazmerno dolžino 4,23 metra, dokaj prostorna in udobna, povečanje prtljažnega prostora, ki ima v osnovi prostornino 270 litrov, je mogoče z enostavnim zlaganjem zadnje sedežne klopi, vendar s prostornino ne dosega razrednega povprečja. Že hiter pogled na armaturno ploščo razkrije, da so jo v pretežni meri oblikovali pri Suzukiju. Na merilnikih, stikalih in ročicah ni namreč opaziti prav nobene podobnosti z drugimi Fiatovimi modeli. Kljub temu si urejenost voznikovega delovnega mesta zasluži pohvalo, saj je privajanje hitro in precej enostavno.

Nissan juke, ki ga je v dolžino deset centimetrov manj in tako meri 4,13 metra, s svojo nagajivo podobo bolj spominja na kakšen avtomobilček iz fantazijskega sveta kot na resno prevozno sredstvo, vsekakor pa že v osnovi obljublja veliko zabave. In zabavljaštvo se z zunanjih površin seli tudi v notranjost, kjer voznika pričaka dinamično oblikovana armaturna plošča in utesnjen prostor zlasti za tiste, ki jim je namenjeno sedenje zadaj.

Že prvi pogled razkrije, da sta si avtomobila precej različna, Juke z visoko privzdignjenim nosom daje občutek, da je večji, a ga »zmanjka« predvsem v notranjosti, kjer ima na primer zgolj 251 litrov velik osnovni prtljažni prostor ali, z drugimi besedami toliko, da gre vanj le malo več kot kakšen kovček in kreditna kartica, bi lahko rekli v šali. Volan s tremi kraki ponazarja športnost, visoko nameščena prestavna ročica pa je bolj usmerjena v klasiko. Sprednja sedeža sta športna in dobro oprijemljiva, prostor okoli njiju solidno odmerjen, na zadnjo klop pa se komaj stlačita dva odrasla potnika.

Sedici z 1,6-litrskim bencinskim motorjem s 120 konji (88 kilovati) voznika skuša prepričati z živahnostjo, vendar so vrtljaji, ko doseže najvišji navor, že previsoki, zato je v potniški kabini tudi nekaj več trušča. Za povprečno zahtevne voznike je zmogljivosti povsem dovolj (do hitrosti 100 kilometrov na uro avtomobil pospeši v 11,5 sekunde in doseže končno hitrost 175 km/h) in tudi kadar so gnana vsa štiri kolesa, pogonskemu stroju ne zmanjka sape. Z enostavnim štirikolesnim pogonom in povečano oddaljenostjo od tal je ta avtomobil kot nalašč za tiste, ki jim je usojeno, da se z urejenih asfaltiranih cest kdaj pa kdaj zapeljejo tudi na kakšen slabši makadam ali manj zahtevno brezpotje. A čistokrvni terenec seveda ni, še manj takšne krvi pa ima v sebi juke v izvedbi s pogonom na sprednji kolesi. Od terenske zasnove je ostala torej samo višina in oddaljenost od tal. Z 1,6-litrskim bencinskim motorjem s 117 konji moči (86 kilovati), ki je po lastnostih in učinku (z njim avto do stotice pospeši v 11 sekundah in doseže končno hitrost 178 km/h) podoben onemu, ki ga ima sedici, je juke sicer živahen, vendar pogonski stroj svoje delo podkrepi z dobršno mero hrupa. Spopadanje z zahtevnejšimi terenskimi ovirami seveda ni priporočljivo, saj se kaj lahko zgodi, da kolesa obtičijo v blatu ali snegu. In še to: motorja sta si precej podobna tudi po porabi, saj nam je juke na testu popil 8,2, sedici pa 8,3 litra bencina na 100 kilometrov.

Seveda obstajajo ljudje, ki jim je vse našteto dovolj, in tudi takšni, ki so za dodatno mero vznemirjenja (in izstopanja od povprečja) pripravljeni pogledati še kam drugam. Tisti, ki spadajo v prvo kategorijo, bodo dobili tudi povsem spodobno opremljena avtomobila, z ABS, ESP, zračnimi blazinami, ročno klimatsko napravo, radiem s CD/MP3, daljinskim osrednjim zaklepanjem... A ta dva avtomobila se med seboj tudi razlikujeta v ceni. Dvokolesno gnani nissan juke 1,6 16V visia stane 14.990, štirikolesno gnani fiat sedici 1,6 16V 4x4 emotion pa 19.990 evrov. Več pa v zaključku.

več fotografij na www.dnevnik.si