Mokka je namreč odlična zmes tistega, kar danes iščejo kupci, ki niso zadovoljni s »konfekcijsko« prehrano. Oblikovno sicer ne postavlja novih mejnikov, prej bi rekli, da je celo malce dolgočasna, kar preveč vzhodnjaška in premalo »oplovska«. 4,28 metra dolga mokka je s svojo terensko višino 1,77 metra in temu ustrezno odmaknjenostjo od tal zelo zgleden primer kompromisa v iskanju tistega, kar potrebuje potnik v vsakodnevnem prometu, in tistega, kar občasno lahko zahtevate od takega vozila. Štirikolesni pogon je namreč dovolj nevpadljiv, da ne povzroča nevšečnosti pri vožnji na urejenih cestah, elektronska lamelna sklopka pa takrat, ko zdrsne sprednji kolesni par, hitro »zagrabi« in brezstopenjsko do polovice motornega navora spelje na zadnji kolesni par. Preizkušen recept, ki s to »moko« lahko naredi zelo okusen »kruh«. Tudi nekaj tisočakov doplačila v primerjavi z dvokolesno različico se v teh primerih izkaže kot dobro naložen denar.

V notranjosti je seveda zadeva povsem drugačna kot pri zunanjosti, sicer ni kakšne osebne razigranosti, pač pa značilna koncernovska atmosfera, ki se je potniki zelo hitro privadijo, vozniku pa je vse skupaj tako zelo v oporo, da se dobesedno »zlije« z avtomobilom, kot bi mignil. Zato ne bo nobeno večje presenečenje, če bi znali v prihodnje za volanom tega vozila najti predvsem ženske voznice, saj v celoti mokka deluje mehko in skoraj uglajeno. Sistem »lego kock«, torej množične uporabe že znanih komponent v notranjosti, res ne more motiti, kot ne more motiti motor.

Nasprotno, 1,4-litrski bencinski štirivaljnik s turbopolnilnikom zmore več kot zadovoljive 103 kilovate (140 KM), kar je dovolj, da je mokka lahko tudi precej živahna (9,9 sekunde do hitrosti 100 km/h, končna hitrost 186 km/h), pri vsem tem pa deluje umirjeno, ob dobri zvočni izolaciji pa tudi nadvse udobno. In pri tem niti ne popije preveč bencina, okoli 8 litrov je številka, ki se je avtomobil njenega kova res ne more sramovati.

Kot se ne more sramovati opreme. V paketu cosmo je vse, kar mora imeti tak avtomobil, od elektronskih pomagal do udobnostnih dodatkov, zelo dobrodošel del dodatne opreme so vzvratna kamera in tipala za parkiranje, kajti pregled nazaj je zaradi majhne zadnje šipe precej omejen. A tudi že v osnovni različici s paketom cosmo zadeva žal ni tako zelo poceni. Za ta mali terenec zahtevajo 22.780 evrov, z dodatno opremo in vsem, kar smo že našteli, pa se cena dvigne na 25.790. To pa je že številka, ki je glede na količino avtomobila več kot optimistična. A je že tako, da so nekatere stvari včasih narejene iz določene moke, iz katere se lahko zamesi dobre stvari. Vse je le vprašanje okusa.

več fotografij na www.dnevnik.si