Čustva. Bojda se rodimo brez njih in se jih naučimo predvsem od staršev, ko reagirajo na razne spremembe, ta proces pa se začne že takoj po rojstvu. Ob ustreznih dražljajih lahko občutimo prijetna (zadovoljstvo, sreča, veselje, ljubezen...) ali neprijetna čustva (strah, jeza, žalost...), če sprememb in dražljajev ni, pa tudi čustev ne bomo izrazili. Dražljaji pa seveda lahko pridejo v različnih oblikah. In čeprav za naša čustva največkrat poskrbijo pripadniki žive narave (ljudje, živali), po drugi strani tudi stvari, kot je na primer avtomobil, pri večini ljudi sprožijo različna čustva, bodisi pozitivna bodisi negativna.

So pa seveda tudi avtomobili, ki pri kupcih ne izzovejo posebnih čustev. Pa sploh ni nujno, da je s takimi štirikolesniki kaj narobe. Lahko so celo zelo kakovostni, zanesljivi, varni in še kaj, a pri vozniku enostavno ne sprožijo ne veselja, ne sreče, ne zadovoljstva. Skratka, ne s svojo obliko ne s pogledom na armaturno ploščo in tudi z voznimi lastnostmi ne sprožijo iskrice, ki bi pri vozniku ali potnikih zanetila kakšna pozitivna čustva; še manj pa seveda negativna. Takšnih avtomobilov je kar nekaj in določenim ljudem so prav takšni pisani na kožo, zato se pri nakupu nalašč odločajo zanje. Zato ni prav nič narobe, če zapišemo, da je bila eden takšnih avtomobilov mazda6. Dober, kaj dober, zelo dober avtomobil, ki pa kakšnih posebnih čustev pri večini ni izzval. A pozor, poudarek je na besedni zvezi »je bila«. Beseda namreč teče o drugi, zdaj že prejšnji generaciji. Nova, tretja, ki bo na slovenske ceste zapeljala že ta mesec, pa piše novo, malce drugačno zgodbo. Zdaj namreč že na »prvo žogo« igra tudi na čustva potencialnih kupcev.

To z drugimi besedami pomeni, da je nova mazda6 avto izjemno privlačne oblike, takšen, za katerim se bodo obračali pogledi. Atraktivnosti koncepta shinari, na podlagi katerega je nastala, sicer ne dosega, a se mu precej približa. Predvsem štirivratna limuzina je tista, ki je brez dvoma oblikovalski presežek, svoje športno-kupejevske linije pa zaokroži v kar 4,87 metra dolgo celoto, ki v notranjosti ponuja obilo prostora, z eno opombo: na zadnjih sedežih ga za višje utegne (pre)hitro zmanjkati za glavo, medtem ko ga je za noge v izobilju. Malce drugačna je slika pri karavanu – ta za glavo ponuja malenkost več, za noge pa malce manj prostora. Čudno? Na prvi pogled zagotovo, a pri Mazdi imajo konkretno razlago. »Limuzina je po velikosti največja v svojem segmentu in v tem razredu se prav nobeno drugo vozilo ne more pohvaliti s tolikšnim prostorom za noge na zadnjih sedežih. Karavan je na drugi strani malce krajši, a še vedno malenkost daljši od večine tekmecev, s tem ko ni prevelik, pa smo ocenili, da bo ostal bolj privlačen za naše evropske kupce,« nam je na predstavitvi pojasnil Klaus Hüllen iz Mazde Motors Europe. Njegove besede, podkrepljene s številkami, pa pomenijo, da je karavan od limuzine krajši za skoraj sedem centimetrov (meri 4,8 metra) in ima tudi krajšo medosno razdaljo (2,75:2,83 metra). Le prtljažnik je zaradi oblike avtomobila pri karavanu razumljivo večji – 522:489 litrov.

Igranje na čustvene strune se nadaljuje tudi, ko sedemo za volan (armaturna plošča je privlačna in predvsem zelo kakovostna), še bolj odločno pa postane, ko se z avtomobilom zapeljemo. »Naša želja je bila, da na ceste pošljemo avto, ki ga je užitek peljati in pri katerem ima voznik občutek, da sta z avtomobilom eno. Izdelave smo se na tak način lotili od začetka, pri tem pa nam je bil vzor legendarni roadster mazda MX-5, katerega glavna vrlina je prav izjemen občutek med vožnjo,« je razkril programski vodja mazde6 Hiroši Kadžijama, sami pa mu lahko le prikimamo in priznamo, da jim je to uspelo – novo mazdo6 je namreč resnično pravi užitek peljati, in to ne glede na to, ali se boste odločili za različico z novim skyactiv bencinskim ali dizelskim motorjem. Na bencinski strani sicer lahko izbirate med dvema 2-litrskima različicama s 107 kilovati (145 konji) ali 121 kW (165 KM) ter 2,5-litrskim s 141 kW (192 kW), 2,2-litrski dizel pa je na voljo s 110 kW (150 KM) ali 129 kW (175 KM). Najšibkejši bencinar je opremljen s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, najmočnejši s 6-stopenjskim samodejnim, obe dizelski različici in po moči srednji bencinar pa sta na voljo z obema. Nova mazda6 ob tem ponuja številne sisteme za udobje in varnost, na čustva okoljevarstvenikov pa so popihali z novim regenerativnim sistemom zaviranja, ki so ga poimenovali i-eloop. »Ta v času, ko vozilo zavira, pretvarja kinetično energijo avtomobila v elektriko in jo shranjuje v kondenzator ter jo nato uporablja za upravljanje različnih električnih komponent, s čimer zmanjša obremenitev motorja. Z zbiranjem te energije se poraba goriva lahko zniža tudi do 10 odstotkov,« nam je še pojasnil Klaus Hüllen.

Limuzinska različica nove mazde6 bo pri nas za najmanj 21.290 evrov (osnovni bencinar) naprodaj že ta mesec, karavanska pa za enako ceno prihodnji. Pa petvratna kombilimuzinska? Te kljub uspehu v prejšnjih generacijah z novo ni več na voljo, saj so pri Mazdi prepričani, da bodo z drugima dvema ustregli vsem okusom. Ali imajo prav, bo pokazal šele čas, sami pa menimo, da sta njuna aduta dovolj močna.

več fotografij na www.dnevnik.si