Novomeški Anton Podbevšek Teater (APT), ki ga vse od ustanovitve vodi Matjaž Berger, si je za letošnje leto postavil slogan »Svoboda je svoboda tistega, ki misli drugače« Rose Luxemburg, ki mu bodo sledile vse štiri letošnje produkcije. Prva bo v aprilu predstava Nepremagljiva enajsterica češkega pisatelja Eduarda Bassa v režiserskem tandemu Blažke Müller Pograjc in Matjaža Pograjca. V maju sledi projekt Jezik, ideologija, Slovenci Slavoja Žižka v Bergerjevi režiji, tretja produkcija Morilec brez razloga Eugena Ionesca v izvedbi kolektiva Beton Ltd. bo na programu oktobra, decembra pa bo sledila še mednarodna koprodukcija Knjiga nespokoja Fernanda Pessoe v režiji Lenke Udovički. Vsa štiri dela bodo v slovenskem gledališkem prostoru uprizorjena prvič, Žižek in Bass pa sploh prvič na gledališkem podiju, pravi Berger. »Osrednja os tega leta je skozi različne svetove ponovno odkrivati prostore svobode in se predvsem skozi različne fokuse osvobajati nekih materialov in gradiv, ki so pokopali neko relativno svobodno in odprto strukturo,« razloži Berger.
Osnovna nit predstave Nepremagljiva enajsterica, ki nastaja v koprodukciji med APT in Nogometno zvezo Slovenije, je pravi športni duh oziroma pravi učinki športa, ki se v današnjem času sicer vse bolj sprevračajo v svoje nasprotje. To bo že četrta otroška zgodba na odru APT, v njej pa bo poleg treh igralcev (Pavle Ravnohrib, Marjana Brecelj, Vito Weis) nastopilo še 22 dečkov, starih okrog 15 let, ki jih bodo v prihodnjih dneh izbrali na javni avdiciji v Novem mestu. »Zelo se veselimo tega projekta, ker vemo, da ne bo ostal samo znotraj gledališkega prostora, ampak bo v prihodnje tudi uvod v številne, morda tudi nogometne tekme,« napoveduje Berger.
V projektu Jezik, ideologija, Slovenci, ki nastaja v koprodukciji med APT in Studio Humanitatis, se Berger skupaj z ekipo sprašuje, kaj je slovenska identiteta in zakaj moramo biti vedno hlapci. Predstavo bo spremljal simpozij Studie Humanitatis z naslovom Kako so Slovenci postali pridni in kako bodo to, če bodo pridni, tudi ostali. Kolektiv Beton Ltd. pa v predstavi Morilec brez razloga, ki nastaja v koprodukciji med APT in Zavodom Bunker, išče odgovor na vprašanje, kako je mogoče, da lahko družba iz vsakogar naredi morilca. Drama, ki jo je Eugene Ionesco napisal leta 1959, je tako po besedah Katarine Stegnar lahko zgodba slehernika.
Mednarodni intermedijski projekt v režiji Lenke Udovički, Knjiga nespokoja portugalskega pesnika Fernanda Pessoe, ki nastaja v koprodukciji med APT in gledališčem Ulysses, bo ponudil svetovno premiero tega besedila. Kot pravi Lenka Udovički, Fernanda Pessoo v evropskem kulturnem prostoru spoznavajo šele zadnja leta, čeprav gre za osrednjega portugalskega pesnika, pisatelja, literarnega kritika in prevajalca 20. stoletja. Zgodba govori o knjigi zapisov Bernarda Soaresa, ki je sicer eden od 73 heteronimov Pessoe. Knjigovodja Soares preživlja svoje nenavadno življenje na nekaj ulicah Lizbone (kot ga je preživljal tudi Pessoa); je hiperobčutljiv človek, ki vsak trenutek v življenju doživi s stoodstotno intenziteto.
APT bo letos izvedel tudi prireditev 43. Krkine nagrade, v sodelovanju s Sečoveljskimi solinami pa se v začetku junija obeta projekt z naslovom Cum grano salis, ki bo izveden v več jezikih v solnih termah v Sečovljah. V okviru Art kina Berger napoveduje vsak mesec po eno produkcijo, kjer bo mogoče komunicirati tudi z ustvarjalci filmov.