Ker bo jutri vinjetam svetlozelene barve dokončno potekel rok uporabe, bodo že v petek cestninski nadzorniki Darsa začeli poostrene nadzore v okolici večjih mest in globili voznike, ki na svojih vozilih ne bodo imeli veljavnih modrozelenih vinjet. Poostren nadzor bo trajal približno mesec in pol. Po besedah strokovnega sodelavca službe cestninskega nadzora pri Darsu Deana Polca se bo nadzor zaradi rušenja betonskih blokov na cestninskih postajah izvajal le še v manjši meri, se bo pa zato preverjanje okrepilo na počivališčih, bencinskih servisih in avtocestnih izvozih. Še posebno spektakularni bodo nadzori med samo vožnjo. »Če bo cestninski nadzornik med vožnjo ugotovil, da preverjano vozilo ni opremljeno z ustrezno vinjeto, bo s prižganimi modrimi lučmi zapeljal pred vozilo in ga pospremil na varno mesto, kjer bo opravil postopek,« je pojasnil Polc. Globa za vožnjo brez vinjete je 300 evrov.

Čeprav je bilo v lanskem letu prodanih približno 10.000 manj letnih vinjet kot v letu 2011, so v Darsu zadovoljni, saj se je celoten izkupiček iz naslova vinjet povečal za 1,5 milijona evrov. Za 2,55 odstotka se je namreč povečala prodaja mesečnih vinjet, medtem ko je tedensko vinjeto v lanskem letu kupilo 3,88 odstotka več voznikov kot leto poprej. Skupno je Dars lansko leto prodal skoraj 5,5 milijona vinjet in s tem zaslužil 138,5 milijona evrov.

Cene vinjet so sicer že pet let nespremenjene. Pri Darsu menijo, da so cene vinjet primerne oziroma – kot je poudaril izvršni direktor za cestninjenje Bojan Banfi – celo ugodne. »Če bi sledili inflaciji od leta 2008, bi bila cena letne vinjete že blizu 110 evrov,« je poudaril in za primerjavo postregel še s podatkom, da stane samo vožnja od Zagreba do Splita v obe smeri skoraj 50 evrov. val