Toyota trdi, da je v letu 2012 prodala 9,75 milijona vozil po svetu, kar je 22-odstotni porast prodaje v primerjavi z letom poprej. General Motors (GM), ki je bil v letu 2011 največji prodajalec avtomobilov, je moral prvo mesto tako prepustiti Toyoti, ki so jo močno prizadele naravne katastrofe, ki so Japonsko opustošile pred dvema letoma.

Tako Japonski kot Tajski proizvajalci pa, ki so bili najhuje prizadeti zaradi poplav, so počasi a vztrajno začeli stopati po poteh stare slave, tudi kar zadeva ključne marketinške trge v ZDA.

»Zadnji dve leti sta bili za Toyoto zelo težki, ponovno zasedanje prvega mesta je podjetju vsekakor ponovno vlilo pogum, vsekakor pa je to tudi dobra novica za investitorje in delničarje,« je dejal Vivek Vaidya, avtomobilski analitik pri Frost & Sullivan.

Sicer pa leto 2012 ni bilo rekordno le za Toyoto, temveč tudi za druge proizvajalce jeklenih konjičkov. Nissan Motor je zabeležil 4,94 milijona prodanih vozil, prodaja jim je narasla za 6 odstotkov, Hondina podaja je poskočila za 19 odstotkov, prodali so kar 3,82 milijona vozil.

Uspeh japonskih podjetij je še toliko bolj zaznaven tudi zato, ker so bila omenjena podjetja prizadeta tudi zaradi močnega jena. Slednji namreč pomeni, da so japonske dobrine za tuje kupce dražje, podjetjem pa tudi zniža dohodek, ko dobiček iz tujine prenašajo nazaj v domovino. Eno izmed takih podjetij je seveda tudi Toyota, ki je v veliki meri odvisna od prodaje na tujih trgih.