Povej mi, koliko let imaš, in povem ti, kakšen avto voziš. V malce prirejenem reku je veliko več resnice, kot bi marsikdo menil. Se še spomnite, kakšni avtomobili so vam rojili po glavi, ko ste naredili vozniški izpit? Mladost, norost in za privlačnega ter s konjički izdatno podprtega štirikolesnika bi večina mladostnikov ubijala. Kasneje se želje spreminjajo, v veliki meri jih krojijo ustvarjanje družine, nato pa še leta, ko se je treba sprijazniti: najbolj pomembno postane, da je udobje na karseda visoki ravni.

In tako nas je med vožnjo spreletelo: smo mar res že tako stari, da se za volanom najbolje počutimo, ko sedimo nekoliko višje, da nas pri vstopanju in izstopanju slučajno ne zagrabi v križu, in konjenica pod motornim pokrovom postane obrobnega pomena? Tovrstno razmišljanje je zakrivilo intimno spoznavanje s športnima terencema, Audijevim Q5 in Mercedesovim GLK.

Sneg, ki je dele Slovenije pobelil pred dnevi, je prišel kot naročen. Ne zato, ker smo ljubitelji smučanja ali kepanja, saj priznamo, da se veliko bolje počutimo, ko zunaj sije sonce in temperature presežejo 25 stopinj Celzija. Kot naročen je bil, saj smo lahko preizkusili tudi delovanje štirikolesnega pogona, ki pride na bolj spolzki podlagi še kako do izraza. In kako veseli smo bili, da sta ga testneža imela. Kot sta tudi sicer poskrbela, da smo imeli med druženjem pretežno nasmešek na obrazu.

Začnimo z najslabšim – nista poceni, kar pa bo potencialni kupec gotovo vzel v zakup, saj so audiji in mercedesi vedno zahtevali odločnejši poseg na bančni račun. Ob Q5 je bilo tako izpisanih 46.130, ob GLK 44.150 evrov. V znesku pa sta bila – pohvalno – všteta tudi samodejna menjalnika. Oba sta stavila na sedem stopenj in oba sta kot češnja na torti, saj delujeta hitro in gladko, voznika pa maksimalno razbremenita in povečujeta njegovo udobje med vožnjo. Pri audiju je menjalnik na klasičnem mestu, na osrednji konzoli med sedežema, medtem ko je mercedesov del volanskega obroča (kot ročica, ki na desni strani štrli iz njega), kar se nam je zdela zanimiva pogruntavščina, oba pa omogočata tudi prestavljanje z ušesoma za volanskim obročem.

Športnim terencem dajejo pri obeh nemških znamkah velik poudarek, Q5 in GLK pa sta nekakšni vmesni izbiri kar zadeva prostornost. V prednosti je zagotovo audi, ki v dolžino meri 9 centimetrov in v medosju 6 centimetrov več, to pa se pozna na zadnji klopi, kjer prostorske stiske dva potnika ne bosta čutila, medtem ko pri mercedesu še prehitro zmanjka prostora za kolena. Dolžinski centimetri več se odločno poznajo tudi pri prtljažni luknji, čeprav na prvi pogled oba prtljažnika delujeta prostorno, toda tehnični podatki so do GLK neusmiljeni, njegov prtljažnik (z dvojnim dnom) pa pogoltne kar 90 litrov manj (540:450). Ker so prtljažna vrata zajetna, svetujemo doplačilo za električno pomoč, pri obeh tekmecih dobrih 600 evrov.

Varnost, zanesljivost in udobje so vrline, ki jih nemška štirikolesnika poosebljata z vsakim prevoženim kilometrom, za testna agregata pa bi pri obeh znamkah lahko uporabili slogan slovenskega ponudnika telekomunikacijskih storitev, ki svoj trojček trži kot zmogljiv, prožen, varčen. Skozi motor se v obeh primerih pretaka črna kri, Mercedesov pa diha z nekaj bolj prostornimi pljuči (2,1:2 litra). Štirivaljnika na cesti delujeta suvereno, občutki med vožnjo velevajo, da pri zmogljivostih skorajda ni razlike, uradno izmerjene zmogljivosti pa pravijo, da je Q5 kljub sedmim konjem moči več (177:170) malce počasnejši tako pri pospeševanju do stotice (9:8,8 sekunde) kot pri maksimalni hitrosti (200:205 km/h), tudi testna poraba pa je razkrila, da si bližje skorajda ne bi mogla biti (7,7:7,8 litra), pri čemer je bil doseg audija zavoljo večje prostornine posode za gorivo (75:59 litrov) občutno večji (975: 755 kilometrov), je pa res, da si lahko lastnik mercedesa za doplačilo 71 evrov privošči večjo, 66-litrsko posodo.

Za oba nemca seveda velja, da sta na pobožnem seznamu mnogih Slovencev, ki pa jim v času recesije zmanjkuje denarja za veliko pomembnejše potrošne dobrine kot pa za nakup prestižnega štirikolesnika. Tisti, ki lahko, pa naj si ga privoščijo, pri čemer bosta odločitev v prid enemu zagotovo krojili pripadnost znamki in bolj všečna podoba.

Več fotografij na www.dnevnik.si