Naj imamo še tako dober avto, nam ne bo z vidika varnosti, do neke mere pa tudi z vidika užitka med vožnjo, prav nič pomagalo, če mu ne priskrbimo primerne »obutve«. Primerna obutev pa pri štirikolesnikih seveda lahko pomeni zgolj eno – dobre pnevmatike. In dobre pnevmatike že 125. leto zapored izdelujejo tudi pri Dunlopu, pri katerem so v tem času postavili mnoge za gumarsko industrijo izredno pomembne mejnike.

Če bi želeli našteti vse, bi nam kaj hitro zmanjkalo prostora, zato omenimo le najpomembnejšega. Pisalo se je leto 1888, ko je škotski izumitelj John Boyd Dunlop (od kod znamki ime, seveda ni preveč zapleteno vprašanje) sinu podaril tricikel, ta pa se je hitro začel pritoževati nad neudobnostjo igrače. Ker je želel Dunlop svojemu sinu omogočiti bolj udobno vožnjo, je pnevmatike predelal tako, da jih je bilo mogoče polniti z zrakom – in sodobna pnevmatika, sposobna blažiti tresljaje na večini podlag, je bila na ta način rojena. Dunlop jo je patentiral, že leto kasneje pa je bilo ustanovljeno podjetje z njegovim imenom, medtem ko se je izum v praksi izkazal s številnimi zmagami na kolesarskih dirkah. Vse drugo je zgodovina, bi lahko uporabili prevod priljubljene fraze. Zgodovina, polna zgodovinskih dosežkov in mejnikov. Če čas prevrtimo za 125 let naprej, pa bi lahko dodali, da se pri Dunlopu nadejajo, da bo naslednjega predstavljala nova letna guma za srednje velike avtomobile, ki so jo poimenovali sport bluresponse.

Če sodimo po tem, kar smo občutili na s puščavskim peskom umazanem asfaltu v okolici futurističnega dirkališča v Abu Dabiju ter na dodobra namočenem testnem poligonu in slalomu med stožci, imajo pri Dunlopu v rokavu pravega aduta. Še bolj merodajni pa so seveda rezultati testov strokovnjakov, ki so jih izvedli pri podjetju TÜV SUD – ti so med drugim pokazali, da ima nova Dunlopova pnevmatika pri zaviranju na mokrem kar tri metre krajšo zavorno pot od povprečja testiranih konkurenčnih pnevmatik, pri vodljivosti na mokrem pa ima od omenjenega povprečja za tri odstotke boljši rezultat. S svojim obnašanjem na mokrem si je sport bluresponse na lestvici evropske oznake za pnevmatike tako prislužil razred A. »Ravno obnašanje na mokrih, spolzkih cestah je pri letnih gumah ob nakupu eden izmed najpomembnejših kriterijev pri kupcih v Evropi. Daleč najpomembnejši je sicer še vedno znamka, sledi že omenjeno obnašanje na razmočenem cestišču, temu pa zagotavljanje čim manjše porabe goriva, vzdržljivost in cena,« je razložil Guillaume Carli, vodja marketinga znamke Dunlop za Evropo, Bližnji vzhod in Afriko, ter še podrobneje razčlenil posamezne kriterije. »Sport bluresposne je pnevmatika za srednje velike avtomobile, gre pa za naslednico gume sport fastresponse, ki je bila od leta 2007 na mnogih testih izbrana za najboljšo. In ta je brez dvoma v vseh pogledih še boljša. Njena teža je za okrog 12 odstotkov nižja, kotalni upor je v primerjavi s predhodnico za 30 odstotkov manjši. To z drugimi besedami pomeni, da se z njo samo pri porabi goriva lahko brez večjih težav privarčuje 100 evrov na leto. Precej nižji je tudi njen kotalni hrup, nova pnevmatika pa omogoča tudi večje število prevoženih kilometrov – povsem brez težav je z njo mogoče prevoziti več kot 40.000 kilometrov. In ob tem še enkrat poudarjam, da je bila predhodnica odlična in se je na vseh testih izjemno izkazala.«

Dunlop je sicer svojo novo pnevmatiko predstavil sočasno s potekom dirke 24 ur Dubaja, na kateri je bil edini dobavitelj pnevmatik, ki jih je v deželo samih presežkov dostavil več kot 5000. »Ni naključje, da smo za predstavitev izbrali okolje dirkališč, saj je znano, da smo precej vključeni v dirkanje, v katerem imamo veliko uspehov. To znanje pa prenašamo na 'običajne' ceste med navadne uporabnike. Prepričani smo, da bo naša nova pnevmatika postavila nove standarde,« je filozofijo znamke orisal Michel Rzonzef, podpredsednik poslovne enote za potrošniške proizvode v Evropi. Nova Dunlupova pnevmatika je sicer že naprodaj, pri čemer bodo različne velikosti, skupno bo na voljo 52 različic (velikosti 14, 15, 16 in 17 palcev), na trg prihajale postopoma. Bo pa že do aprila na voljo okrog 70 odstotkov vseh velikosti, do konca leta pa 80, medtem ko naj bi zadnjih 20 odstotkov dobavljali naslednje leto. Cena pnevmatike med posameznimi trgi seveda niha, bodo pa v območju evra razlike zanemarljive, kar pomeni, da bo pnevmatika najbolj priljubljene velikosti 205/55 R16 stala okrog 100 evrov. Ko bodo na voljo vse različice, pa bo seveda vsaka imela svojo ceno, ki bo nihala med približno 80 in okrog 150 evri.