Idejo za vodko iz ajde, ki bo značilna za Slovenijo, je dal etnolog Janez Bogataj, razvili pa so jo v ajdovskem Fructalu, kjer bodo pijačo tudi stekleničili. Z visokocenovnim alkoholnim izdelkom so se spajdašili še v Steklarni Hrastnik, kjer so izdelali steklenico, medtem ko je zamašek oziroma pokrovček prispevalo sežansko podjetje Feroplast.

Z vodko iz ajde pa namerava ameriško podjetje – njegov glavni operativni direktor je Slovenec Emil Gaspari, ki že 40 let živi v ZDA – tudi okrepiti prepoznavnost Slovenije onstran Atlantika. Gaspari je na včerajšnji predstavitvi v Grand Hotelu Union povedal, da vodka v ZDA predstavlja kar tretjino prodanih žganih pijač in da kazalniki nakazujejo, da bi se lahko tržni delež še povečal.

Kreativni vodja projekta Bruce Duha, ki je v uspeh projekta »sveto prepričan«, je dejal, da na svetu ne obstaja nobena vodka, ki bi bila narejena z dodatkom ajde. Ta po njegovih besedah doda tej ognjeni vodi bolj poln in mehak okus, zato jo bodo lahko kuharji s pridom uporabljali tudi v kulinariki.

Da gre res za visokoleteč projekt, priča tudi podatek, da bosta v promocijskih oglasih za slovensko vodko nastopila filmski igralec Bill Murray (dobitnik dveh zlatih globusov in nominiranec za oskarja) ter legendarni baletnik, koreograf in dvakratni oskarjevski nominiranec Mihail »Miša« Barišnikov, uporabnost slovenske vodke v kulinariki pa bo predstavljal vrhunski ameriški kuhar Peter Xavier Kelly, lastnik štirih prestižnih restavracij v New Yorku, kjer že zdaj strežejo slovenska vina ter uporabljajo sol iz sečoveljskih solin in slovensko bučno olje. Vsi trije zvezdniki so tudi družabniki v projektu.

»Glavni krivec za projekt je prav Kelly, ki je pred tremi leti prvič obiskal Slovenijo in se nemudoma zaljubil vanjo. Od takrat je iskal načine, kako prenesti toplino, kulturo in neokrnjeno lepoto Slovenije v Ameriko. Da je res zaljubljen v Slovenijo, se kaže tudi v Kellyjevi paradni newyorški restavraciji X2O, saj je opremljena s po meri izdelanimi slovenskimi stoli,« je povedala predstavnica podjetja Good Voda v Sloveniji Nina Gaspari.

Zabava ob uradni predstavitvi izdelka bo konec aprila v New Yorku. Gostila jo bosta omenjena zvezdnika Murray in Barišnikov – menda tudi sama izredna poznavalca vodke – ki bosta s slovensko-ameriškim produktom seznanila še kup svojih znanih prijateljev. Vodko bodo sprva prodajali v državah New York, New Jersey in Connecticut, nato pa se nameravajo širiti tudi na druge trge. V drugi polovici letošnjega leta naj bi jo bilo mogoče dobiti tudi v Sloveniji.