Slovenski teden glasbe (STG) je nastal po vzoru v tujini dodobra utečenih »modnih tednov«, pa tudi mest, med njimi so Berlin, Dunaj, Liverpool in Toronto, ki imajo podobno platformo za vstop domačih glasbenikov v mednarodni prostor že izgrajeno. Namenjen je predvsem domačim glasbenikom, pa tudi zainteresirani javnosti, glasbenim strokovnjakom, novinarjem in ljubiteljem sodobne popularne godbe. V zadnjem letu je STG na mednarodnem področju tudi sam naredil kar nekaj pomembnih korakov: vključil se je v mrežo CEETEP (Central Eastern European Talent Exchange Program), ki združuje 16 evropskih festivalov in več kot 20 evropskih medijev.

Priložnost za mreženje in učenje

Druga izdaja STG bo še nekoliko obsežnejša od lanske krstne edicije: ponudila bo kar nekaj predavanj in gostovanj uglednih posameznikov iz svetov glasbe in posla. Morda še pomembnejše: ponudila bo dragoceno priložnost za povezovanje, svetovanje in mreženje v mednarodnem prostoru, ki je domači glasbeniki (ali vsaj tisti ambicioznejši med njimi) ne bi smeli kar tako izpustiti iz rok. Morda se zgodi že kakšen konkretnejši dogovor za tako zaželeni »prodor v tujino«, o katerem sanjari prenekateri slovenski glasbenik, ki sluti, da se za domačimi polkni skriva širna, a zagonetna glasbena in festivalska mašinerija, v kateri morda (iz)najde primerno mesto tudi za svojo (z)godbo. Koncertni nastopi ducata izbranih slovenskih skupin bodo letos sicer potekali v Menzi pri koritu na Metelkovi, v Orto baru in v mali dvorani Centra urbane kulture Kino Šiška, ki bo poleg M Hotela osrednje prizorišče dogajanja.

Delavnice, namenjene vsem, ki se ukvarjajo z glasbenim novinarstvom, bo organizirala glasbena revija Odzven. Udeleženci se bodo preizkusili v pisanju glasbenih kritik pod vodstvom Igorja Bašina, prisluhnili pa bodo še trem predavanjem – o problematiki glasbenega založništva pod vodstvom Luke Zagoričnika, o glasbeni produkciji pod vodstvom Gregorja Zemljiča ter o organizaciji koncertov pod vodstvom Marjana Mančka. Med tujimi predavatelji bo producent Greg Haver, ki je delal z zasedbama Manic Street Preachers in Bullet For My Valentine, Ljubljano bosta obiskala tudi marketinški guru Stephen O'Reilly, ki bo predaval o tem, kako lahko glasbeniki brez večjih vložkov poskrbijo za (samo)promocijo s pomočjo svetovnega spleta, ter lastnik glasbenih agencij Nick Hobbs, ki bo predstavil svoj »pogled od zunaj« na regijsko glasbeno pokrajino.

Med gosti tudi severni sosedje

V ospredju letošnjega STG bo povezovanje z avstrijskim glasbenim trgom. Tako bo 8. februarja v Kinu Šiška v sodelovanju z avstrijsko iniciativo Austrian Music Export ter festivalom in konferenco Waves Vienna potekalo srečanje s 30 avstrijskimi glasbenimi strokovnjaki. »To bo izjemna priložnost za slovenske glasbenike, da navežejo nove, koristne stike,« na sredini predstavitvi ni skrivala navdušenja koproducentka festivala Barbara Švrljuga iz sestrske iniciative, Slovenskega glasbenoinformacijskega centra (SIGIC).

Producentka festivala Maša Pavoković je povedala, da so štirim uglednim festivalskim partnerjem lanske edicije – budimpeštanskemu Szigetu, šibeniškemu Terraneu, dunajskemu Vienna Waves in novosadskemu Exitu – tokrat dodali še dva: skopski Taksirat in graški Springfestival. »Rasli bomo skupaj s skupinami, da bi te prišle k nam po informacije. V Sloveniji je včasih problem skupino 'prodati' že v domače klube. Zato ni presenetljivo, da so te potem v zadregi, ko je treba za rokav pocukati koga od tujih gostov. Zato pozivamo skupine, da na festival pridejo s svojo zgoščenko in pogumno navezujejo stike,« je dodala.