Z legendarnim relijem Monte Carlo, ki se ga iz zgodnjih desetletij tega športa drži poseben sloves, se začenja sezona svetovnega prvenstva 2013. Ta bo v marsičem posebna, predvsem pa bo v večjem delu minila brez Loeba. Ne sicer uvod, na katerem bo še tekmoval, potem pa se bo preusmeril v druge panoge avtomobilističnega športa in se k svoji prvi izbiri na štirih kolesih vračal le še občasno.

"Zame bo zdaj povsem drugače. Povsem sem se že poistovetil z mislijo, da se preizkušam še na drugih področjih. A Monte je vseeno nekaj posebnega in zato sem vesel, da sem spet zraven. Ne glede na vse je cilj na dirki zame vedno enak, vselej želim biti prvi. Res pa je, da tokrat ne bo tako pomembno, če se bo pokazalo, da nisem povsem v boju za vrh," je pred uvodom v sezono dejal Loeb. Poleg udeležbe na Monteju načrtuje še nastope na Švedskem, v Argentini in v domači Alzaciji.

Kako se bo po 15 letih premora odrezal VW?

Citroen, tako kot v zadnjih petih sezonah tudi to začenja kot branilec posamične in konstruktorske lovorike v SP, bo zato seveda bolj kot na Loeba računal na Finca Mikka Hirvonena. Slednji se bo moral po kaljenju v vlogi drugega voznika moštva v zadnji sezoni zdaj dokazati kot prva violina v francoski ekipi; drugi voznik pa bo španski povratnik Dani Sordo. Ford letos ne bo imel tovarniške ekipe, za poltovarniško zasedbo Ford M Sport bodo vozili Norvežan Mads Oestberg, Rus Jevgenij Novikov in Belgijec Thierry Neuville. Novinec med moštvi v karavani je nemški Volkswagen, ki pa se na SP podaja z nepreizkušenim dirkalnikom Polo WRC, a z zvenečo zasedbo, saj bosta za tovarno iz Wolfsburga vozila nekdanji Citroenov francoski up Sebastien Ogier - leta 2009 je reli Monte Carlo dobil za volanom Peugeota - ter pred nekaj leti ob Hirvonenu drugi (in manj zanesljivi) član finske tovarniške zasedbe Forda Jari-Matti Latvala. Zanimivo je, da je prav Volkswagen, ki ga v reliju ni bilo 15 let, ob Citroenu edino tovarniško moštvo v SP, vsi drugi so bodisi poltovarniške ali zasebne ekipe. Med udeleženci pa po dolgih letih ne bo niti Norvežana Pettra Solberga, leta 2003 zadnjega prvaka pred ero Loeba.

Hirvonen prvi favorit

Hirvonen je po lanskem naslovu podprvaka jasno izrazil željo, da bi nasledil 38-letnega Loeba na prestolu. "V moštvu si želimo ubraniti obe lovoriki. Prepričan sem, da bom kos temu izzivu," je pred začetkom sezone 2013 dejal Finec, ki ima sicer v zbirki že štiri druga mesta v končnem seštevku SP ter 15 posamičnih zmag.

Monte Carlo se je s ceremonialnim startom in kvalifikacijami, v katerih so določili startni vrstni red, formalno začel že v torek, danes pa bo šlo že zares s prvimi štirimi hitrostnimi preizkušnjami. Tudi tokrat bo središče dogajanja v Valencu v širši okolici kneževine, ne bo pa manjkala niti nočna hitrostna preizkušnja, po kateri tudi slovi ta reli. Sezona se bo nato nadaljevala čez mesec dni na Švedskem, marca bo na sporedu mehiški reli, aprila in maja sledijo še Portugalska, Argentina ter Grčija, poleti bo čas za Italijo, Finsko in Nemčijo, od septembra do novembra pa bo zadnji del sezone z dirkami v Avstraliji, Franciji, Kataloniji in Walesu, kjer bo od 15. do 17. novembra tudi zadnje dejanje leta 2013.