Klemen Tratar vodi tekaški del treningov Dnevnikove triatlonske ekipe. Čeprav se je 12 let tekmovalno ukvarjal z atletiko, meni, da lahko med atletiko in triatlonom potegnemo veliko vzporednic, vsaj glede splošne kondicijske priprave. Absolvent fakultete za šport je zato v prvih mesecih treningov našo ekipo okrepil z vadbo za moč, ki je, če jo izvajamo pravilno, tudi pomembna preventiva pred poškodbami. Hkrati pa vadeče z vajami za tehniko teka uči, kako bo njihov tek čim bolj energijsko varčen in učinkovit.

Vrhunski rezultati ženejo le peščico triatloncev. Vzrok, zaradi katerega postaja vse bolj priljubljen, tiči drugje. Kje?

Vadba triatlona je tudi na rekreativni ravni odlično orodje, s katerim si lahko vsak posameznik krepi svoje zdravje in funkcionalnost svojega telesa. Predvsem si z vzdržljivostno vadbo krepimo srce in krvožilni sistem, hkrati izboljšamo sposobnost telesa za večjo porabo kisika, kar pomeni, da se pri naporu pozneje utrudimo. Plavanje, kolesarjenje in tek so bazični športi, s katerimi se lahko ukvarjamo na prostem in kjer je narava naše igrišče. Aktivno je vse telo, kar je zelo pozitivno za našo storilnost v vsakdanjem življenju. Sploh v današnjem svetu, kjer prevladuje sedeči način življenja, je zelo pomembno, da se poizkušamo čim večkrat gibati. Za posameznika, ki v službi preživi sede za pisalno mizo po osem ur in več, je pomembno, da se v prostem času ukvarja z rekreacijo, če si želi ohraniti svoje zdravje. Neaktivnost na dolgi rok namreč privede do različnih zdravstvenih težav.

Dnevnikova triatlonska ekipa se uspešno upira prav tem scenarijem. Kako ste zastavili njen tekaški trening?

V tekaškem delu smo v dveh mesecih, odkar vadimo skupaj, naredili uvajalno obdobje, v katerem sem jim predstavil model pravilne tehnike teka, ki ga skozi različne vaje skušamo doseči. Tehnike teka se čez noč ne da spremeniti. Za spremembo je potrebno delo na dolgi rok. Približno dve leti redne in pogoste vadbe sta potrebni za učinkovito spremembo. Pri vadbi za moč sem dal na prvih treningih velik poudarek stabilizaciji trupa in mišicam, ki so najbolj aktivne pri teku. Veliko vaj je bilo izbranih v smeri preventive pred poškodbami, ki so pogoste, ko nastopi večja količina tekaškega treninga. Faza adaptacije organizma je bila po prvem mesecu za nami in začeli smo bazični pripravljalni del treninga. Povečali smo količino teka in pri vadbi za moč vpeljali krožno vadbo kot način dela. Velik pomen smo dali tudi razteznim vajam, ki pomagajo pri zmanjšanju mišičnega tonusa in povečajo učinkovitost mišic ter posledično prinesejo večji napredek.

Kako pa gledate na napredek in motivacijo članov skupine?

Ponosen sem predvsem na to, da so se naučili pravilno izvajati vaje za tehniko teka in vaje za moč. Skušal sem kar se le da prilagoditi trening za vsakega posameznika posebej, zato sem jih po sposobnostih razdelil v tri skupine. Vsaka skupina ima svojo, sebi primerno intenzivnost. Na treningih vlada izjemno pozitivno vzdušje, zato se jih udeležujem z največjim veseljem. V naši skupini imamo zelo pestro zasedbo, od najstnic in njihovih mam do študentov, zaposlenih gospodov in gospa, ki pa so po duši mladega in športnega duha. Na njihovem čelu je nadobuden kondicijski trener, ki bi jim rad svoje znanje, ki ga je pridobil med študijem, predal v čim večji meri. Veliko se lahko naučimo drug od drugega, zato upam, da bomo v tako množični zasedbi še naprej nadaljevali delo, ki smo ga začeli.

Kaj so realni cilji ali morda celo napake triatloncev začetnikov? Tudi teh je namreč kar nekaj v naši skupini.

Naj se ne obremenjujejo s štoparico. Pomembno je to, da pridejo do cilja in da v aktivnosti uživajo in ne trpijo. V mislih naj imajo to, da se s športom ukvarjajo predvsem zaradi sebe in ne zaradi drugih. Za začetnika je pomembno, da najprej doseže pravilno tehniko teka in plavanja ter se nauči, kako lahko brez trpljenja uživa v športu. Naj velja načelo postopnosti in naj ne pretiravajo v preveliki vnemi po hitrem napredku, saj lahko pride do pretreniranosti in nebodijihtreba poškodb. Hkrati naj pazijo na to, da se ustrezno in čim bolj zdravo prehranjujejo ter vnašajo zadostno količino tekočine. Vsake toliko naj si privoščijo katero izmed oblik regeneracije, na primer masažo ali sproščujoč obisk savne.