Naj se zgodi glas ljudstva. Množične proteste Slovencev, ki zahtevajo odstop dveh najpomembnejših politikov v državi, so nadvse resno vzeli avtomobilistični uredniki sedmih sodelujočih medijev v izboru Slovenski avto leta. Potem ko so bralci in poslušalci na 65.207 dopisnicah največkrat izpisali ime volkswagen golf, so bili pred dilemo – jih upoštevati ali ne. Po 75 minutah, kolikor je trajala sklepna prireditev na Televiziji Slovenija, je bilo jasno: vsaj za avtomobilistične novinarje največ šteje prav glas ljudstva. Slovenski avto leta s priponko 2013 je tako postal volkswagen golf (nasledil je forda focusa), ki pa je soja luči vajen, saj se je z naslovom najboljšega v deželici na sončni strani Alp hvalil že v letih 1999, 2005 in 2009.

Tokratni izbor, že 21. po vrsti, je bil nekaj posebnega, saj sta bila med peterico finalistov dva na Slovenskem zelo priljubljena modela: ob golfu, ki ga imamo zaradi nekdanje proizvodnje v nekdanji skupni državi za svojega, še renault clio, prav tako »naš«, saj ga že vrsto let proizvajajo v Novem mestu, a žal ne novega modela. Toda izkazalo se je, da clio tokrat ni med favoriti novinarjev, golfu pa je za ovratnik še najbolj dihal ford B-max, ki so ga novinarji Dela in Slovenskih novic, Dnevnika in Nedeljskega dnevnika ter Planeta Siol.net postavili na prvo mesto. Razlika po koncu glasovanja je bila osem točk (42:34), v finalu pa sta se s četrtim in petim mestom morala zadovoljiti ljudski hyundai i30 in prestižni BMW serije 3. »Novi golf vas ne bo razočaral, je mali čudež inženirske natančnosti in odličnih rešitev. Naslov slovenskega avta leta je za nas izredno pomemben,« je bil zadovoljen direktor znamke Volkswagen Marko Škriba, vsaj tako nasmejani kot on pa so bili gotovo tudi prejemniki treh nagrad. S škodo rapid se bo odpeljal Matevž Zupančič z Otočca, Novogoričan Izidor Fiegl bo na bencinskih servisih Petrola unovčeval 2000 evrov dobroimetja, Neža Kampijut iz Logatca pa si bo okoli zapestja nadela Garminovo navigacijsko uro.

Danes je čas za slavje, jutri je nov dan. In glede na nič kaj rožnate gospodarske razmere čaka tudi v letu 2013 prodajalce avtomobilov boj za preživetje. Lanskoletna prodaja, ki je le malce presegla številko 48.000, je bila namreč 17 odstotkov nižja kot leto prej in z naskokom najslabša v novem tisočletju, prodajalcem štirikolesnikov pa ne gredo na roko niti močno spremenjene navade potencialnih kupcev, ki pri obisku salona najprej povprašajo po popustih, šele nato po avtomobilih. Čeprav so odgovorni pri večini znamk lani žalovali, je bila veliki zmagovalec leta Kia, ki ji je uspelo v promet spraviti dobrih 18 odstotkov več vozil, s črnimi številkami zavoljo rasti prodaje pa so se med večjimi znamkami lahko pohvalili še pri Škodi, Dacii in Mercedes-Benzu. Toda števci so bili pred dnevi znova postavljeni na ničlo, boj za kupce pa se začenja znova.