»Dobro uro do uro in pol,« se običajno glasi odgovor operaterja v večini dostavljalnic hrane, ko lačno stranko zanima, kdaj lahko pričakuje dostavo naročene hrane. Ponudba dostavljavcev hrane v Ljubljani je solidna, v plastičnih ali kartonskih škatlicah dostavijo na dom domala vse jedi, od rib s krompirjem, rižot, solat, kitajskih jedi in hamburgerjev do najpogosteje naročenih pic. Ker je večina strank ob prebiranju jedilnikov običajno že precej lačna, je treba na dostavo pomisliti že malo prej, saj lahko med telefonskim naročilom in zvonjenjem dostavljavca na vratih mine več kot ena ura. »Hrano dostavljamo v krogih. Lahko v smeri urinega kazalca ali obrnjeno, odvisno, na kateri naslov je treba odpeljati prvo naročilo. Tako v najkrajšem času dostavimo največ naročil,« pojasni Milorad Drljača, vodja restavracije B2, kjer hrano raznašajo trije dostavljavci.
Časovnih okvirov za dostavo ni
Ob naročilu treh pic so v restavraciji B2 opozorili, da bo na dostavo treba počakati več kot eno uro, dostavljavec pa je na vrata pozvonil že nekaj minut prej. Slabih 60 minut so v popoldanskih urah za dostavo hrane potrebovali tudi pri Halo Pinkiju, nekoliko bolj so pohiteli pri Halo Katri in hrano dostavili v 45 minutah.
Gneča v dežju in ob televizijskih prenosih
»Za dostavo raje predvidimo nekaj več časa, da se stranke zaradi zamujanja ne pritožujejo,« doda Drljača. S tem želijo gostinci preprečiti nezadovoljstvo strank ob prepozni dostavi, hkrati pa se tudi zaščitijo. »Predpisa, ki bi določal časovne okvire pri dostavi hrane, ni. Ne glede na to pa mora ponudnik hrano dostaviti v roku, ki ga obljublja bodisi na letaku bodisi v pogovoru s potrošnikom,« pojasni Blaž Možina iz svetovalne pisarne Zveze potrošnikov Slovenije in poudari, da lahko v nasprotnem primeru potrošnik hrano zavrne. Prav tako lahko stranka dostavljeno hrano zavrne, če hrana ni več dovolj topla. »Seveda ob upoštevanju, da jo je bilo treba pripeljati. Pica, postrežena v gostilni, je običajno bolj vroča od dostavljene,« dodaja Možina. »Včasih se res zgodi, da je bila hrana dostavljena prepozno ali da ni imela ustrezne temperature, vendar teh pritožb ni veliko,« opaža David Furlan, vodja picerije Dobra vila, kjer svojim strankam od vrat do vrat hrano dostavljajo že dobra tri leta, običajno pa so na cesti sočasno trije ali štirje dostavljavci.
Za dostavo se ljudje najpogosteje odločijo v času kosila, ko si hrano naročijo kar na delovno mesto, ter v večernih urah, ko si naročijo večerjo na dom. Še posebno vztrajno telefoni zvonijo ob koncu tedna, ko je slabo vreme ali ko se večja družba zbere pred televizijskim ekranom in spremlja prenos kakšnega pomembnega športnega dogodka. »Kakor padejo prve dežne kaplje, začne neprenehoma zvoniti telefon,« pove Drljača. Takrat je treba na hrano čakati nekoliko dlje, tudi uro in pol, kolikor so na deževno soboto potrebovali pri Halo Katri. »Če so stranke zaradi dolgotrajnosti dostave nezadovoljne, vedno skušamo najti rešitev, saj nam je v interesu, da je zadovoljen prav vsak, ki se pri nas odloči za naročilo,« način, kako vzdržujejo redne stranke, pojasni Furlan. Je pa zaradi novega predpisa pri subvencioniranju študentske prehrane, študenti namreč po 20. uri do subvencije niso več upravičeni, nekoliko manj gneče ob večerih. »Tistim, ki pri nas naročijo po sedmi uri, ne moremo več obljubiti, da bodo pri plačilu lahko uveljavili tudi subvencijo,« pojasni Drljača, a doda, da stanje za gostince ni skrb zbujajoče, saj se zato več študentov pač odloči za naročilo bolj zgodaj, že v času kosila.