In kaj ima zdaj nova octavia, Škodin model tretje generacije (če ne upoštevamo predpotopne octavie iz socialističnih časov), skupnega z Dustinom Hoffmanom? Pravzaprav ne veliko, le to, da lahko skoči v vlogo maratonca, diplomiranca ali ženske. Vsaj tako dobro kot Dustin.

Nova octavia je torej umetnik, ki skače iz ene vloge v drugo. Petvratna različica, ki je najprej zagledala luč sveta, je tako oblikovno več kot osvežena, njena nova značilnost so nekoliko bolj oglate linije, predvsem okoli tretjega stebrička. Avtomobil je zasnovan na koncernski platformi MQB (na tej osnovi so narejeni novi volkswagen golf, seat leon in audi A3), tako da je octavia zdaj z dolžino 4,69 metra kar za devet centimetrov daljša od predhodnega modela, potnikom pa je še najbolj naklonjena daljša medosna razdalja. Da, s slabimi 11 dodatnimi centimetri bo octavia zdaj lahko kupce iskala tudi v neki novi vlogi.

Litri pri octavii že do sedaj niso bili problem, prtljažnik je bil namreč zelo radodaren, a z rastjo se je, manj kot bi pričakovali, povečal tudi njen transportni talent, s petimi dodatnimi litri zdaj prtljažnik meri 590 litrov (ob podrtih zadnjih sedežih 1580). Rast je torej šla v drugo smer, kar pa niti ni tako slabo. Kako bi tudi bilo, ko pa je igralka šla tudi na shujševalno kuro. Kljub vsej rasti v vse smeri je avtomobil namreč zdaj do 102 kilograma lažji od primerljive predhodnice, kar pomeni tudi temu ustrezno živahnost na cesti.

Pri motorjih posebne znanosti in odstopanj od koncernske naravnanosti seveda ni bilo niti pričakovati, pa vendar je nova octavia deležna vsega najboljšega, kar premorejo. Novi octavii so namreč v začetku namenili šest motorjev (v povprečju porabijo 23 odstotkov manj goriva kot predhodniki), od tega so štirje bencinski serije TSI z delovno prostornino od 1,2 do 1,8 litra, dva dizelska pa sta tudi že znana, dvolitrski in 1,6-litrski TDI, ki v različici greenline porabi (po tovarniških podatkih) vsega 3,4-litra goriva na 100 kilometrov, izpust ogljikovega dioksida pa je 89 g/km.

A seveda se tukaj ne bo končala celotna zgodba, octavia se bo, tako kot Dustin Hoffman, pridno preoblačila in skakala iz ene vloge v drugo. Njena športna različica RS enostavno ne sme manjkati v naboru vlog, še bolj logična pa je njena karavanska »vloga«. Karavan, ki se kot testno vozilo že vozi po čeških in še katerih drugih cestah, naj bi prišel sredi letošnjega leta, v prihodnjem letu pa bodo kupcem predstavili še različico s štirikolesnim pogonom in bolj »terensko« navdahnjeno različico scout. In družina bo tako spet popolna, paleta vlog pa taka, kot pri octavii enostavno mora biti.

Pri nas bo nova octavia tretje generacije naprodaj v marcu, cene pa za zdaj še niso znane. V Nemčiji bo osnovna naprodaj za 15.990 evrov.

več fotografij na www.dnevnik.si