Včeraj se je v Las Vegasu začel največji mednarodni sejem potrošniških elektronskih naprav CES 2013. Kot vsako leto se sejma tudi letos ni udeležil Apple, dejstvo, da svojih razstavnih mest ne bodo imeli niti Microsoft, Google in Amazon, pa kaže, da na področju oglaševanja prihaja do sprememb. Letošnji CES z več kot tri tisoč razstavljalci tako ostaja zanimiv predvsem manjšim podjetjem, ki se želijo šele predstaviti, med velikani pa je največjo razstavno mesto uredil korejski Samsung.

Med najbolj inovativne razstavljalce tokrat sodi kickstarterska zgodba uspeha Oculus Rift, ki dvajset let po izidu znanstvenofantastične srhljivke Kosec in obljubah virtualne realnosti končno kaže znake, da bi se sanje o popolnem vživljanju v svet videoiger lahko uresničile. Preprost dizajn, ki spominja na smučarska očala, skriva zaslona za oči – vsak z ločljivostjo 640 x 800 pikslov, kar sicer ni prelomno, so pa srečneži, ki so dobili priložnost prvega preizkusa, zelo pohvalili vzdušje, ki ga uporabniki doživijo med igranjem. Opozarjajo sicer na rahle zamude pri odzivnosti, kar ni nič dramatičnega za napravo, ki je v fazi zaključevanja, večji izziv pa bo na ramenih uporabnikov, ki bodo morali precej spremeniti način igranja videoiger, ki je postal druga narava.

Merite kvaliteto spanca in prehranjevalni čas

Precej pohval je deležna tudi nova zapestnica fitbit flex, ki je namenjena beleženju nekaterih življenjskih dejavnikov, kot so število narejenih korakov, prepotovane razdalje, porabljene kalorije, število aktivnih minut, ur spanja in celo kvalitete spanca. Zapestnica je opremljena tudi s tiho budilko, ker pa je vodoodporna in v enem polnjenju zdrži do sedem dni, ima potencial za precej dobro orodje za vse tiste, ki jih beleženje omenjenih podatkov zanima. Malce manj posrečena pa se zdi podobna zamisel podjetja Hapilabs, ki je predstavil pametne vilice hapifork. Vilice so namenjene beleženju prehranjevalnih navad. Uporabniku podajajo podatke o osebnem prehranjevalnem urniku, opozarjajo pa tudi, kadar z njimi prehitro zajemamo s krožnika, in beležijo čas, ki ga uporabnik posveti prehranjevanju. Zamisel je za domačo rabo videti zanimiva, bi pa vpadljive vilice morda izpadle nenavadno med obiski restavracij. To ne bi bil problem, če zamisel ne bi temeljila na natančnem beleženju prehranjevalnih navad.

Novi zasloni in Nvidiina prenosna konzola

Že pred sejmom se je nestrpno pričakovalo Samsungove nove upogljive zaslone, ki bi lahko nadomestili trenutne zaslone na tablicah in pametnih telefonih. Tehnologija je še vedno v povojih, zato prvih naprav letos še ni pričakovati. Vseeno držimo pesti za »tablice«, ki jih lahko zvijemo ali zložimo ter spravimo v žep. Med večjimi eksponati je bila tudi nova prenosna konzola Nvidie. Konzola je požela mešane odzive predvsem zaradi velikosti, saj gre za igralni plošček, kakršnega poznajo uporabniki Xboxa, nanj pa je pričvrščen dvižni zaslon. Podrobnosti v zvezi s tehničnimi sposobnostmi še niso znane, za grafiko pa bo vsekakor skrbel nov Nvidiin čip Tegra 4. Posebnost, ki jo prinaša Project Shield, kot so poimenovali napravo, je zmožnost prenosnega igranja videoiger, ki jih ima uporabnik naložene na osebnem računalniku. To ne pomeni, da bodo igre lahko neposredno naložene na napravi. Shield gre razumeti predvsem kot sprejemnik in nadzorni plošček za igre, ki se izvajajo na osebnem računalniku. V tem smislu ne gre za neko posebno novost, bomo pa videli, kako bo delovala končna različica in kako bo sprejemnik deloval na večjih oddaljenostih. Vsekakor pa ni pričakovati, da bo med cenejšimi prenosnimi konzolami.

Program tudi letos vključuje nove premike na področju televizij, kjer je zaznati predvsem distanciranje od spodletelega projekta 3D-zaslonov in nadaljnji razvoj zaslonov večjih ločljivosti in pametnih televizij, katerih uporabnost je medtem tudi že pod vprašajem. Poleg tega se pričakuje nekaj napovedi na področju pametnih telefonov in novih tablic, prenosnikov in hibridov med obema, ki jih večinoma poganjajo novi Windows 8.