Diametralnost družbe je bila očitna, toda v resnici Slovenija v teh trenutkih potrebuje obe skupini. Na eni strani je treba pritisniti na oblast, da končno odide v zgodovino, po drugi pa je treba pospešiti potrošnjo, saj se bo tako gospodarstvo okrepilo bistveno hitreje kot z varčevanjem. Ravno zato smo bili mi del obeh množic, pri čemer sta nam prav prišla avtomobila, ki sta bila naša prijatelja ob koncu leta 2012. Dacia lodgy in peugeot 5008 namreč ponujata dovolj prostora, da smo na proteste zraven pripeljali še precej somišljenikov, hkrati pa smo domov iz trgovine zvozili vse potrebno z le enim obiskom nakupovalnega središča.

Malce daljši je bil s 4,53 metra Peugeotov 5008 v primerjavi z Daciinim lodgyjem, ki v dolžino meri 4,49 metra. V prtljažni prostor pospravita oba praktično enako količino blaga, s to razliko, da je pri tem kriteriju zmagovalec lodgy z 827 litri, 5008 pa zmore 823 litrov. Pri tem je treba upoštevati, da gre za podatek ob dvignjenih petih sedežih v prvih dveh vrstah brez dodatnih dveh sedežev tretje vrste, ki je pri 5008 ovrednotena z 850 evri, pri lodgyju pa s 500 evri. V obeh avtomobilih je še najbolj na tesnem voznik, ki ima precej pokončen sedež, kar je neprijetno in mučno na daljših razdaljah, saj so noge v pravem kotu, zato se pod koleni pojavi neprijeten občutek zategnjenosti. Drugače je na sovoznikovem sedežu, kjer se lahko potnik ob odsotnosti volana namesti bistveno udobneje. Enako je z družbo v drugi vrsti, ki je predvsem v lodgyju prostorsko toliko odmaknjena, da rahlo naglušni ljudje celo težko slišijo govorjenje voznika.

Pri zmogljivostih motorja in obnašanju na cesti sta si družinska enoprostorca skoraj enakovredna. Malce močnejši je 5008, a ga poganjata le dva konjička več kot lodgyja (112:110 KM ali 82:81 kW). Oba svojo moč prestavljata ročno prek šestih stopenj, kar rahlo bolj tekoče opravlja 5008, ki tudi doseže višjo končno hitrost. Ta se ustavi pri 183 kilometrih na uro, pri lodgyju pa kazalec za hitrost kaže na številko 175. Drugačen vrsti red dobimo, ko primerjamo, kdo prej pride do stotih kilometrov na uro. To hitreje uspe lodgyju z 11,6 sekunde, medtem ko potrebuje 5008 12,3 sekunde.

Vožnja je v obeh avtomobilih prijetna, tekoča in umirjena. To ima blagodejne učinke na potnike zraven voznika, ki pa mora paziti pri nenadnih prehitevanjih, s čimer se udobnost hitro razgubi. V obeh primerih gre pač za avtomobila, pri katerih se vam ne sme muditi. Kljub temu ni nič narobe, če višjo hitrost postopoma razvijete na avtocesti, ko se boste tudi pri 150 kilometrih na uro počutili povsem varno. Ob tovrstnih obremenitvah še najbolj trpi poraba, ki je bila tako pri lodgyju (7,5 litra) kot pri 5008 (7,2 litra) višja, kot nam je bilo obljubljeno. Dacia namreč trdi, da se lahko z njihovim primerkom vozite le s 4,4 litra porabe dizelskega goriva, Peugeot pa je bil malce bolj previden in je napovedal 5,3 litra porabe. Odstopanja so sicer v našem primeru povsem pričakovana, saj smo največ kilometrov opravili na hitrih cestah, ko je hitrost pod 100 km/h padla le redko.

Za dacio lodgy laureate 1,5 DCI 110 7S je treba odšteti 14.900 evrov, za peugeot 5008 active 1,6 HDi 110 FAP pa 23.580 evrov. Prej omenjeni statistični podatki ne bi smeli povzročiti takšne razlike v ceni, a hudič se vedno skriva v podrobnostih. Predvsem gre za vprašanje, kakšno kakovost izdelave si kupec želi. Če hoče boljše materiale in lepši pogled na armaturno ploščo, potem mu ni težko plačati za Peugetovega 5008. Če je pripravljen sprejeti nižji standard, pa se bo zadovoljil tudi z dacio lodgy, a mora vzeti v zakup drobne pomanjkljivosti, kot je slabša zvočna izolacija, ali pa to, da se pri prostoročnem telefonskem pogovoru sliši, kot da se sogovornik javlja iz Tanzanije. Več pa v zaključku.

več fotografij na www.dnevnik.si