Čeprav je avtomobilska industrija v marsikaterem pogledu ena najbolj naprednih, se kakšen nevsakdanji predlog ali celo izvedba tega predloga prav tako znajde na seznamu takšnih, nad katerimi sprva mnogi vihajo nosove in ga sprejmejo z zvrhano mero skepticizma ali celo prikritega posmeha. Tako na primer ni bilo malo takšnih, ki so pred dvema letoma, ko je svojo življenjsko pot začela druga generacija malega Oplovega enoprostorca merive, milo rečeno dvomili o tem, da se bo zadaj vpeti zadnji par vrat obnesel. Čeprav vse skupaj samo po sebi ni bilo nič novega, takšnega načina odpiranja v množični proizvodnji že zares dolgo ni uporabljal nihče, med luksuznimi znamkami pa le Rolls-Royce. A pri Oplu so verjeli, da se bodo takšna vrata pri tovrstnem 4,29 metra dolgem avtomobilu izkazala za uporabna in po našem ter mnenju mnogih uporabnikov zadeli v polno. Malo pa ni bilo niti takšnih, ki so dvomili, da se bo eksperiment podobne vrste, a drugačne izvedbe izkazal pri povsem novem malem Fordovem enoprostorcu B-maxu. Pri njem so razvojniki drzno potezo storili s tem, ko so na vsega 4,08 metra dolg avto posadili drsni par zadnjih vrat, še drznejšo pa s tem, ko so umaknili tako imenovani B stebriček. A po spoznavanju z avtomobilom je brez dvoma jasno, da so tudi oni zadeli v polno.

Glavna aduta tokratnih testnežev sta torej jasna. A misliti, da se vse konča pri vratih, bi bilo narobe. Se pa pri njih vse začne in ta avtomobila zagotovo najbolj loči od konkurence. Čeprav je ta v razredu malih enoprostrcev pestra in je na trgu cel kup odličnih primerkov z »običajnimi« vrati, so tako merivina kot B-maxova po našem mnenju boljša rešitev. Katera je boljša izmed boljših, bi se težko odločili, a je dejstvo, da imata obe ogromno plusov, predvsem kar se tiče vstopanja na zadnjo klop ter posaditve majhnih otrok v otroški sedež, in le malo minusov. Pri merivi sicer hitro rešljiva zagata tako nastane, ko želita iz avtomobila, ki je parkiran tesno ob drugem avtomobilu ali kakšni drugi oviri, na isti strani tako spredaj kot zadaj sočasno izstopiti dva potnika, ki sta si takrat pač malce v napoto. Pri B-maxu utegne težava nastati, ko želi fizično šibkejši človek, na primer fina dama ali mlajši otrok, sam iz notranje strani odpreti ali zapreti dokaj težka zadnja drsna vrata. Skratka, minusa, ki ob vseh plusih hitro zbledita.

A kot rečeno se pri vratih zgodba teh dveh avtomobilov ne konča. Če jo nadaljujemo v notranjosti, pridemo do ugotovitve, da je avto v prvi vrsti na kožo pisan družinam, v drugi pa zaradi višjega položaja za volanom in lahkega vstopanja in izstopanja starejšim, še posebno tistim, ki radi kam zapeljejo tudi svoje vnučke. Je pa zavoljo že omenjene velikosti avtomobilov vseeno treba dodati dve stvari. Prvič, meriva ima zaradi precejšnje razlike v dolžini malenkost več prostora v notranjosti (predvsem za noge) in bogatejši prtljažnik (400 litrov, B-max 318), in drugič, B-max je zavoljo iste razlike v mestih precej bolj okreten.

A ne le družinske, oba avtomobila dodobra zadovoljita tudi želje šoferjev. Za to so pri obeh zaslužni otročje lahko nastavljiv ugoden položaj za volanom, odlična preglednost, udobno podvozje in odziven 5-stopenjski ročni menjalnik, B-max pa se še posebno izkaže z odlično lego na cesti. In kar je še zlasti pohvalno, pri obeh se na prvi pogled ne pretirano obetajoča motorja izkažeta za več kot dovolj sposobna. Fordov litrski turbobencinski trivaljnik in Oplov 1,4-litrski turbobencinski štirivaljnik premoreta vsak po 120 konjev (88 kilovatov), pri čemer se manjši in večkrat nagrajeni Fordov ecoboost izkaže celo za bolj poskočnega (pospešek do stotice 11,2 sekunde, meriva 11,5) in predvsem varčnega, saj nam je na 100 kilometrih porabil za debel liter bencina manj (6,9:8 litrov). Oba motorja pa sta se izkazala tudi pri vožnji pri višjih hitrostih, najvišja pri fordu znaša 189, pri oplu pa 188 kilometrov na uro.

Tako blizu kot pri končni hitrosti sta si avtomobila tudi pri ceni. Ford B-max 1,0 ecoboost 88 kW titanium namreč stane 17.530 evrov, opel meriva 1,4 turbo 150 years edition pa zelo podobnih 17.305 evrov. Kaj to pomeni pri končni oceni, pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si