Prevoz tovora in oseb že dolgo ne pomeni več le brezoblične škatle na štirih kolesih, kjer je udobje na drugem, tretjem ali bog si ga vedi katerem mestu. Ne, tudi prevozniki postajajo iz generacije v generacijo boljši, zmogljivejši, varčnejši.

Ford svojo zgodbo s transitom, dostavnikom, ki se je v minulih letih in desetletjih že tolikokrat spremenil, a ostal tisto, kar mora biti, nadaljuje tudi s tourneom, bolj potniško in celo družinsko naravnanim »kombijem«, ki z dolžino 4,86 metra, širino 1,97 in višino malo manj kot dva metra predstavlja pravo izobilje prostora. Kljub temu pa ostaja dovolj okreten in sodoben avtomobil, čeravno so pri Fordu že predstavili novega naslednika, ki bo prodajno pot začel prihodnje leto. A nič ne de, tudi »stari« tourneo zna zadovoljiti potrebe tudi bolj zahtevnih uporabnikov.

S kratko medosno razdaljo (2,93 metra) je to, kar si družine z več otroki predstavljajo: prilagodljiv, velik (a ne prevelik) in predvsem prostoren štirikolesnik. Njegov prtljažni prostor se ne meri v litrih, ampak kar v kubičnih metrih, tega je za 5,3 kubika, kar 90-litrska posoda za gorivo pa pravi, da se lahko s tem avtomobilom v enem kosu podate na zelo dolgo pot.

Sicer je avtomobil opremljen tudi z ekoprogramom, ki na primer hitrost vozila omeji na približno 115 do 120 km/h. A na avtocesti ste takrat ravno tako hitri, da ste napoti sebi in drugim. Le pritisk na gumb in sistem je izklopljen, tourneo pa se z 2,2-litrskim dizelskim motorjem in 140 konjiči spremeni v pravo živahno zadevo. Seveda je pri njegovi zasnovi treba poudariti, da je to vseeno le velik in predvsem visok avtomobil, ki ni bil narejen za hitro vožnjo, a mimogrede doseže 150 km/h in še kakšnega več.

Sicer je na primer klop v drugi vrsti še vedno le klop in s tem ne najbolj udobna, za prevoz otrok so sedeži seveda veliko bolj primerni, kdor pa bo hotel še več prtljažnega prostora, bo moral pošteno pljuniti v roke. Klop v tretji vrsti je namreč mogoče odstraniti iz vozila (in tudi le preklopiti naslonjalo), a je vse prej kot lahka, to je naloga za dva ali tri močne fante, zato tega ne boste počeli prav pogosto.

Odlagalnih prostorov zadaj ni na pretek, a zato klimatska naprava deluje tako, kot mora. Poleti hladi, pozimi greje in suši, pri tako veliko notranjosti pa to ni nepomemben podatek. Enako velja za voznika in njegovo udobje. Višje sedenje nad cesto mu omogoča dober pregled na dogajanje okoli vozila, položaj za volanom sicer ni avtomobilski, je pa vseeno dovolj udoben, avtomobil pa v celoti deluje kot enostavno nadzorljiva in upravljiva »igrača«. In motor to le še poudari. Ob že omenjenih zmogljivostih sicer ni mogoče preslišati, da gre vseeno za dostavnik, prilagojen bolj udobni vožnji večjega števila potnikov, a to je tudi vse. Še s porabo ni prevelikih težav, okoli 8,5 litra na 100 kilometrov je za tak avtomobil več kot dostojna številka.

Tourneo je torej dokaj uspešna kombinacija, ki zna biti zanimiva alternativa, a povsem brez napak in pomanjkljivosti le ni. Zato pa bi kupce uspel razveseliti konkreten popust (za testneža je treba odšteti dokaj zajetnih 36.630 evrov), a to je seveda že druga zgodba.

Več fotografij in tehnični podatki na www.dnevnik.si