Toda zgodba ni tako preprosta. Avtomobilski del južnokorejskega Samsunga sicer res spada pod Renaultovo streho, toda da je koleos postal primeren tudi za kupce na stari celini, je bilo treba opraviti nekaj prilagoditev. Njegov »original« je Samsungov model QM5, ki ga prodajajo na azijskih trgih, medtem ko je dvojnik z Renaultovim znakom na nosu kupcem na stari celini na voljo od leta 2008.

Renault se je s koleosom podal v avtomobilsko skupino, v kateri so zadnja leta na evropskih trgih beležili predvsem sorazmerno visoke dvige prodajnih krivulj. Toda hkrati se giblje prav tam, kjer je konkurenca izjemno ostra. Koleosova genetika je zanimiva: razvijali so ga Renaultovi strokovnjaki, osnovo skupaj s podvozjem so si sposodili pri partnerskem Nissanu, za proizvodnjo pa skrbijo v korejskem Samsungu Motorsu. Koleos se s svojo nekoliko samosvojo zunanjostjo težko prebija tam, kjer šteje estetika, ima pa kar nekaj drugih lastnosti, po katerih si ga kaže zapomniti. Mednje sodijo prostorna in udobna notranjost, velik prtljažnik z deljivim odpiranjem vrat, pri katerih se spodnji del spremeni v nakladalno polico, in ne nazadnje urejena armaturna plošča.

Pri motorjih ni velike izbire, vsekakor pa je bolj smotrno izbrati enega od dveh 2-litrskih turbodizelskih štirivaljnikov kot nekoliko priletni 2,5-litrski bencinski motor. Tehnika, vključno s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom, deluje zanesljivo, zato se koleos uvršča med Renaultove modele z najmanj okvarami.

Žal tudi osvežitev zunanjosti in posodobitev motorjev ni bila dovolj, da bi se koleos zasidral globlje v srca evropskih kupcev. Zaradi slabih prodajnih rezultatov so ga z nekaterih trgov celo tudi že umaknili, skoraj nikjer pa prodajne številke ne dosegajo pričakovanj. Tudi na slovenskem trgu je koleos že ves čas precej globoko v senci svojih tekmecev, kar seveda močno vpliva tudi na ponudbo rabljenih avtomobilov. Ponudba je tako kar precej omejena, cene tri ali štiri leta starih modelov pa odražajo (pre)visoka pričakovanja prodajalcev. Vsekakor pa je nakup rabljenega koleosa lahko zanimiv za ljubitelje znamke Renault; če ne drugega si z njim kupijo avtomobil, ki ga na naših cestah ne opazimo prav pogosto.

več fotografij na www.dnevnik.si