»Še sem pogreta od jutra. Malo zaradi vožnje s kolesom, večinoma pa ker sem razkurjena zaradi kupov snega na kolesarski stezi, ki bodo očitno morali izginiti po naravni poti,« je na Twitterju potarnala ena od tistih Ljubljančanov, ki na kolesu vztrajajo tudi pozimi. In teh ni tako malo, kot meni izvajalec zimske službe KPL, pravijo v Ljubljanski kolesarski mreži (LKM). »Ljudje kolesarijo tudi pozimi, ker je to ugodno prevozno sredstvo ali pa nimajo avtomobila,« pojasnjuje Luka Gabršček, vršilec dolžnosti predsednika LKM, in dodaja, da je v zadnjem snegu veliko kolesarjev potarnalo, kako slabo so splužene kolesarske steze, da so poledenele, da so na njih kupi snega in da je sneg tudi na robu cestišča, na prehodu s steze na cesto.

Kolesarske steze plužijo na koncu

Po pravilniku o vrstah vzdrževalnih del na javnih cestah in nivoju rednega vzdrževanja cest iz leta 1998 (!) zimska služba prometne površine čisti glede na kategorijo, gostoto in strukturo prometa ter krajevne potrebe. Po tem pravilniku so kolesarske steze razvrščene v četrti oziroma peti prednostni razred, tako da zagotavljanje prevoznosti na kolesarskih stezah ni določeno, vzdržuje se jih glede na krajevne potrebe, so pojasnili na mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet. Če sneži, se lahko vzdrževanje prevoznosti kolesarskih povezav zamakne za dan ali več, dodajajo, saj zimska služba najprej poskrbi za prevoznost cest, nato pa za pločnike ob glavnih cestah in avtobusnih progah. Poudarjajo pa, da je vedno zagotovljena vsaj prehodnost enega dela pločnika, ki si ga morajo pešci in po možnosti kolesarji glede na zimske razmere deliti.

Na vprašanje, ali bodo v prihodnje zaradi vse večjega števila občanov, ki kolesarijo tudi pozimi, spremenili načrt zimske službe, na občini niso neposredno odgovorili, so pa dejali, da so standardi izvajanja zimske službe odvisni od finančnih sredstev.

Policija kolesarje opozarja na previdnost

Tako bodo kolesarji očitno še naprej iskali prehode prek ledenikov in pasti napluženega snega. Zaradi tega jih še toliko bolj vznemirja opozarjanje policije, da je kolesarjenje po zasneženih in ponekod poledenelih kolesarskih stezah ali celo po cestišču izjemno nevarno. »Poleg tega lahko nezanesljivo vijuganje motoristov in kolesarjev po mokri, spolzki površini ali med kupi snega ogroža tudi druge udeležence v cestnem prometu: voznike motornih vozil, ki vozijo za njimi po cesti, in pešce, kadar jim kolesarji iznenada 'skočijo' na pot ... V takšnih razmerah se zavorna pot podaljša, zato naj se vozniki enoslednih vozil izogibajo voženj po cestah, kjer se razvijajo večje hitrosti,« je pred dnevi opozorila policija. »S tem dajejo signal, da kolesarji pozimi na stezah nimajo kaj početi in da so sami krivi, če se jim kaj zgodi,« se je na policijsko svarilo kolesarjem odzval Gabršček, ki namesto tega predlaga, naj policisti na previdnost raje opozarjajo voznike motornih vozil, ki morajo po njegovem imeti več tolerance in odgovornosti do šibkejših udeležencev v prometu.

Na policiji pojasnjujejo, da so želeli kolesarje zgolj opozoriti na nevarnosti, ki jih lahko doživijo na cesti v tem obdobju, ko so vremenske razmere kolesarjem precej neprijazne. »Seveda je naša zelo pomembna skrb varnost kolesarjev in v okviru tega vzdrževalce cest tudi opozarjamo na slabo očiščene kolesarske steze in hodnike za pešce. /.../ Naš namen je bil torej samo opozoriti, naj bodo kolesarji pri tem še posebno previdni, nikakor pa ne napovedovati kaznovanja kolesarjev,« so dejali na policiji in dodali, da so z opozorilno izjavo obenem pozvali druge udeležence v prometu, naj bodo v pozorni na kolesarje.

Svetla oblačila in kakovostne zračnice

Policija sicer kolesarjem zaradi slabše vidljivosti pozimi svetuje, naj nosijo svetla oblačila in predmete, ki izboljšajo vidnost, denimo odsevne trakove in kresničke. »Ponoči in ob zmanjšani vidljivosti morajo imeti kolesarji na sprednjem delu kolesa prižgano belo luč za osvetljevanje ceste, na zadnji strani kolesa pa rdečo pozicijsko luč. Tu mora biti nameščen še rdeč odsevnik, na obeh straneh pedalov morajo biti rumeni ali oranžni odsevniki, na kolesih pa rumeni ali oranžni bočni odsevniki,« opozarja policija.

Kar zadeva drugo kolesarsko opremo, Gabršček poudarja, da so zelo pomembne kakovostne zračnice, z dovolj profila in po možnosti malo manj napolnjene. Glede obleke pa Gabršček meni, da vsak kolesar sam najbolje ve, kako se obleči, zagotovo pa so nepogrešljivi kapa, rokavice in šal, ki si ga večina ovije tudi okoli nosu in ust za lažje dihanje ob nizkih temperaturah in zaščito pred vetrom in mrazom.