O pozitivnih učinkih uporabe luči podnevi nima smisla izgubljati besed. V neki raziskavi v Švici, kjer so vožnjo podnevi s prižganimi lučmi uvedli leta 2002, so na primer izračunali, da je zaradi uporabe luči podnevi za skoraj 10 odstotkov manj mrtvih ali poškodovanih, na Nizozemskem pa je podobna študija pokazala, da uporaba luči podnevi za 5 do 15 odstotkov zmanjša število nesreč, v katerih je udeleženih več avtomobilov, pri motoristih je ta odstotek celo 32. Je pa tudi tu tako, da pozitivna stvar s seboj prinese negativno. In to pri prižganih lučeh podnevi predstavlja višjo porabo goriva in posledično povečan negativen vpliv na okolje.

Kje torej poiskati kompromis? Odgovor je v dnevnih lučeh, ki se samodejno prižgejo ob zagonu motorja, svetijo manj močno (med 50 in 70 odstotki običajne moči) kot običajne luči in zato porabijo 25 do 30 odstotkov manj energije. S takšnimi je opremljenih že ogromno novejših avtomobilov in zavoljo povečane varnosti in zmanjšanega škodljivega vpliva na okolje v primerjavi z običajnimi morajo biti z njimi zadovoljni tudi najbolj zagrizeni okoljevarstveniki. A ko se podnevi razmere poslabšajo in je zaradi takšnih ali drugačnih, največkrat vremenskih, vidljivost slabša, moramo na dnevne luči enostavno pozabiti in vključiti običajne zasenčene, saj bomo le tako videli dovolj dobro in bili predvsem dovolj vidni za druge udeležence v prometu. Težava je predvsem v času megle in snega, ko je vidljivost drastično slabša, pri veliko avtomobilih pa dnevne luči delujejo tako, da svetijo le spredaj, zadaj pa je vse temno. Če na to pozabimo, se sodobna tehnologija iz prijatelja hitro lahko pretvori v našega sovražnika.

In ko smo že pri sodobni tehnologiji – neprimerno in nevarno je tudi, da jo vozniki s pridom zlorabljajo in se obnašajo, kot da so na cesti sami. Ciljamo predvsem na meglenke, ki gorijo tudi ob najbolj neprimernem trenutku – brez megle, po možnosti ob kakšnem dežju, rdeča luč na zadnjem delu vozila pa dobesedno slepi voznika zadaj, ki skuša preživeti ob nevzdržnem bleščanju rdeče meglenke. Poleg tega, da je to zelo nepošteno do drugih voznikov, je tudi kaznivo in predvsem nevarno, občutek pa imamo, da je takšnih »frajerjev« na naših cestah iz dneva v dan več.