Motorji ecoboost so ena boljših strani Fordovega koncerna, križani z uspešnim enoprostorcem S-maxom pa so recept za uspeh. S-max je sicer že sam po sebi zgodba o uspehu, njegove dimenzije nikogar ne pustijo hladnega, enoprostorec je bil namreč ustvarjen za družine, pri tem pa je še udoben. Njegova dolžina 4,8 metra je na ravni primerljivih karavanov, premore pa zares ogromno prostora, tudi v prtljažniku. Tam ga je za 854 litrov, ki ga znajo tisti, ki ga še povečajo s podiranjem sedežev, z veseljem izrabiti.

Tudi sicer je udobje na izredno visoki ravni, veliko piko na i pa pritisne dvolitrski motor ecoboost. Z njim in z njegovimi 176 kilovati (240 konji) je mogoče ves ta tovor ali prtljago tudi precej hitro (pospešek do stotice 8,5 sekunde, končna hitrost 221 km/h), predvsem pa žametno mehko prepeljati z ene točke do druge. Dvolitrski motor te serije je namreč pravi biser, saj ima opraviti z 1,6 tone težkim vozilom, ki meri v višino 1,62 in v širino 1,88 metra. Sicer zaradi teh dimenzij ni ravno kakšen mestni okretnež, a to tudi ni bil njegov namen.

Marsikdo bi enoprostorcu že zaradi videza in motornih zmogljivosti lahko očital, da mu manjka ščepec tornada, a tudi tega zmore, čeravno ne uničujočega. Zato pa blagodejni maestral vnaša mirnost, spokojnost, že pravo uživanje v vožnji. Dinamika in družinska umerjenost – to je kombinacija, ki jo ta S-max še kako dobro uteleša. V notranjosti je namreč vse tako, kot mora biti, tudi po zaslugi najbogatejšega paketa opreme titanium S, ki premore res veliko, če ne včasih kar preveč. Z nekaj manj dodatki je namreč tudi cena lahko bolj prijazna, saj ta družinski pihalnik na kvadrat ni ravno poceni.

Osnovni S-max s to opremo stane skoraj 36.000 evrov, dodatna pa ceno požene v nove dimenzije: s črno barvo »panther«, navigacijskim sistemom s 7-palčnim zaslonom in celo vrsto elektronskih pomagal vozniku pa se cena dvigne na že skoraj tajfunskih 42.105 evrov. A ker Ford ponuja tudi 4500 evrov popusta, je vseeno nižja, še vedno pa visoka za povprečen družinski proračun. Škoda, kajti s tem avtom bi bili pujski varni vedno in povsod.

Več fotografij in tehnični podatki na www.dnevnik.si