Potniki, ki na letališču Jožeta Pučnika iščejo taksi prevoz, bodo tik pred letališko stavbo našli taksiste iz Taxi društva letališče Ljubljana. Ti imajo z Aerodromom Ljubljana sklenjeno posebno pogodbo, po kateri jim pripada šest ekskluzivnih parkirnih mest, letališke potnike na njihove taksiste opominjajo napisi, v letališki zgradbi imajo svojo pisarno, vsi pa se morajo držati cen prevozov, ki jih določi oziroma priporoči uprava Aerodroma Ljubljana.

Da so cene, ki jih za prevoz plačajo letališki potniki taksistom iz društva, višje od cen preostalih taksistov, ki pa jim dostop do najboljših parkirnih mest ni dovoljen, smo v Dnevniku že poročali. Urad za varstvo konkurence (UVK) pa naj bi zdaj ugotovil, da so te v povprečju skoraj dvakrat višje kot cene preostalih taksi služb. Če plačajo potniki taksistu iz letališkega taksi društva za prevoz z Brnika v Ljubljano okoli 40 evrov, bi jim preostali taksisti po ugotovitvah urada za navedeno pot računali do 25 evrov. Ker je konkurenca omejena, so potrošniki prisiljeni plačati višjo ceno, naj bi ugotovil varuh konkurence.

V zadnjih letih niso sprejemali novih članov

Odnos med Aerodromom Ljubljana in taksi društvom je začel UVK preverjati že septembra leta 2010, in sicer na podlagi prijave ljubljanskega taksista. Kot smo že poročali, so se leta 2009 v društvo vključili taksisti, ki so imeli prej z aerodromom sklenjene individualne pogodbe, ustanovitev društva pa naj bi si zaželeli prav v Aerodromu Ljubljana, da se jim ne bi bilo treba dogovarjati z vsakim taksistom posebej. Članarina v društvu znaša 800 evrov, ali se lahko taksist vključi v društvo ali ne, pa je odvisno od potreb aerodroma. Četudi bi taksist izpolnjeval vse pogoje za članstvo v društvu, ga lahko to zavrne in društvo dejansko v zadnjih letih novih članov ni sprejemalo.

UVK je po naših informacijah zmotilo predvsem izključevanje drugih taksistov, ki nimajo dostopa do ekskluzivnih parkirnih mest in s tem enakopravnega dostopa do potnikov na brniškem letališču. Pojasnila Aerodroma Ljubljana, da lahko preostali taksisti potnike počakajo na bližnjem parkirišču, varuha konkurence po naših informacijah niso zadovoljila. UVK naj bi še ugotovil, da so vključitev taksistov v društvo med drugim omejili tudi s predpisanimi znamkami avtomobilov, ki morajo biti višjega cenovnega razreda, in njihovo starostjo, kar pa naj bi bilo po mnenju varuha konkurence neutemeljeno. Taksisti, ki nimajo »zadovoljivih« vozil, so kljub licenci za opravljanje taksi prevozov izključeni, s tem pa je omejena konkurenca in potniki, med katerimi prevladujejo predvsem tujci, lahko izbirajo zgolj med taksisti društva.

Prihodek in stranke vselej zagotovljeni

Konkurenca pa je omejena tudi med slednjimi. Ti imajo prevoze zaradi sklenjenega sporazuma med aerodromom in društvom zagotovljene, s tem tudi stranke in prihodek, zato nimajo potrebe, da bi si konkurirali med sabo. Poleg tega morajo vsi upoštevati cene, ki jim jih potrdi uprava Aerodroma Ljubljana. Slednji so nam že pred časom sicer pojasnili, da so določene zgolj zgornje meje cen, a tudi s tem varuha konkurence po naših informacijah niso prepričali. Spomnimo, da so tako v Aerodromu Ljubljana kot v Taxi društvu letališče Ljubljana očitke o kršitvi prepovedi omejevanja konkurence že pred časom zavrnili in zagotovili, da preostalim taksistom delo na letališču ni onemogočeno. Za odgovor na povzetek relevantnih dejstev imajo v Aerodromu Ljubljana in taksi društvu čas 40 dni, nato pa bo urad sprejel končno odločitev.