V petek se je z odprtjem štirih razstav in spremnimi dogodki v Novi Gorici in okolici začel 13. Pixxelpoint, eden pomembnejših novomedijskih festivalov v Sloveniji, ki se vse bolj uveljavlja tudi v tujini. Kuratorja Aljoša Abrahamsberg in Marko Peljhan sta letošnjih 16 izbranih del povezala s hitrostjo 333,7 metra na sekundo – oziroma hitrostjo zvoka ob novogoriški povprečni decembrski temperaturi 4,1 stopinje Celzija. Osrednji element predstavljenih del je torej zvok, njegov nastanek, zaznava in vpliv. Festival tudi letos ostaja čezmejni in je še razširil svoja prizorišča.
Direktorica Kulturnega doma Nova Gorica Pavla Jarc je vesela, ker je festival prerasel svojo prvo željo – mladim približati novomedijsko umetnost. »Okvire še zlasti prerašča od leta 2004 naprej, ko je festival dobil kuratorja,« pravi Jarčeva. Letos sta to nalogo prevzela umetnostni zgodovinar, član intermedijske skupine Signal Sever in Spektr ter kustos galerije Dimenzija napredka v Solkanu Aljoša Abrahamsberg ter Marko Peljhan, eden najbolj uveljavljenih slovenskih intermedijskih in konceptualnih umetnikov ter prejemnik številnih nagrad na tem področju. Na festival sta povabila 16 umetnikov iz Evrope, Združenih držav Amerike in Kanade. Abrahamsberg program opredeljuje kot predstave o heterogenosti zvoka, med katerimi so tudi projekti, ki mejijo med znanostjo in umetnostjo.
»Letos častimo zvok in predstavljamo dela, ki na različne načine razširjajo naše razumevanje tega, kaj zvok sploh je. Predstavljeni so mehanizmi, s pomočjo katerih ta nastaja, se ga zaznava ali vpliva na videz podob. Izbrane prakse uporabe zvoka prebijajo konvencionalne predstave o njegovem pojavljanju in poslušanju,« pojasnjuje Abrahamsberg. Zvoku je na festivalu tako mogoče prisluhniti iz nenavadnih inštrumentov in instalacij, slišati se da zvoke odmaknjenih pokrajin in morskih habitatov, pa zvok geomagnetnega viharja in si ogledati video, ki za sprožanje zvokov uporablja informacije premikov vlakov. Na ogled sta instalacija, kjer zvoke in glasove sprožajo mikroskopske živali, in instalacija, kjer zvok kot informacija postane dezinformacija ali hrup. Slovenske umetnike na festivalu z instalacijo Trden zvok zastopa Tao Vrhovec Sambolec, med drugimi sodelujočimi pa velja posebej omeniti kanadskega umetnika svetovnega formata Petra Flemminga.
Razstave umetniških del so na ogled v galerijah Dimenzija napredka v Solkanu, v Mestni galeriji Nova Gorica, Galeriji Tir na Mostovni ter v Galeriji ArtOpenSpace v sosednji Gorici. Po performansih, ki so spremljali uvodni večer, se bo v prihodnjih dneh zvrstil še bogat obfestivalski program. V četrtek in petek tako napovedujejo mednarodni seminar o novih pristopih v akustiki in zvoku, v četrtek bosta tudi predavanje Petra Flemminga o elektromagnetizmu in domači izdelavi zvočnika ter večerno predavanje in performans Dicka Hebdiegeja. Festival se bo končal v petek v Ločniku z nastopom Pixxelnight zanimivih domačih in tujih umetnikov.