Seat, ki je dolga leta stavil na španske emocije, zdaj stavi na bolj umetni slogan »enjoyneering«. Seveda, veselje in inženiring, dve stvari, ki ju skušajo pri Seatu vpeljati v prakso. Z dosedanjim leonom druge generacije, ki je bil še bolj »emocionalen«, so dobro utelešali tudi novi slogan. Tretje generacija pa je manj radikalna, manj emocionalna. A zato nagovarja širši krog kupcev, čeprav je večina predhodnikovih lastnosti vseeno ostala zapisana v genih.

Novi seat je logično postavljen na novo koncernsko platformo, na kateri sta zasnovana tudi audi A3 ali volkswagen golf, kljub temu pa so se morali inženirji potruditi in znano tehniko zapakirati v malce drugačen paket. Dela so se lotili z mislijo, da morajo danes tovarne avtomobile prodajati vsem, ne le »specializiranim« kupcem, zato je novi leon za odtenek bolj vsakdanji kot predhodnik. To pri dimenzijah pomeni, da je zdaj dolg 4,24 metra, kar je 5 centimetrov manj kot predhodnik, a ima vseeno 6 centimetrov daljšo medosno razdaljo in s tem posledično prostornejšo notranjost. To se pozna tudi pri prtljažnih litrih: 380 litrov je za to velikost vozila in za ta razred zelo spodobna številka, posebej ker je prtljažnik zdaj večji za kar 39 litrov. Več kot očitna naravnanost na lov za kupci, ki si ne želijo le dinamike, mar ne? Zgodba se nadaljuje tudi v notranjosti, kjer logično ne smejo prevladovati materiali, ki bi konkurirali audiju A3 ali celo golfu, pa vendar se bodo potniki, posebej pa voznik, s tem avtomobilom zelo hitro spoprijateljili. Nadaljevanje zgodbe z novim poglavjem je prineslo nekoliko bolj umirjeno, pa vendar prepoznavno armaturno ploščo, ki deluje sodobno in sveže, predvsem pa ergonomsko.

Celoten avto, ki je predvsem oblikovno povsem nov, pa tudi sicer so od predhodnika prevzeli malo stvari, je okoli 90 kilogramov lažji od predhodnika, pri tehniki pa seveda niso mogli odkriti tople vode. Pri dizelskih motorjih serije TDI s skupnim vodom bo leon na voljo s tremi osnovnimi agregati, 1,6-litrska bosta zmogla 66 ali 77 kilovatov (90 ali 105 KM), dvolitrski pa 110 kW (150 KM). Ljubitelji zmogljivih in prav tako varčnih bencinskih motorjev pa bodo lahko izbirali med štirimi različnimi pogonskimi agregati serije TSI z delovno prostornino od 1,2 do 1,4 litra in z močjo od 63 do 103 kW (86 do 140 KM). Kdor bo zahteval še več, bo moral malce počakati, saj bodo v letu 2013 ponudbo dopolnil z 1,8-litrskim TSI s 180 konji. Poleg ročnih pa bo leon na voljo tudi z menjalniki z dvema sklopkama.

Novi seat leon bo v Sloveniji naprodaj spomladi prihodnje leto, cene pa še niso znane. V Nemčiji se začno pri 15.390 evrih (1,2 TSI).

Več fotografij na www.dnevnik.si