Celje. Večina celjskih taksistov je v začetku decembra dvignila cene storitev. Na neformalnem srečanju pred dnevi so sklenili, da je to edina rešitev, saj bodo sicer finančno propadli. Zaradi prevelikih stroškov dela, stroškov za vzdrževanje vozil in vse višje cene goriva se jim račun ob koncu meseca ne izide več. Skoraj vsi večji taksiprevozniki imajo blokirane transakcijske račune, jezni pa so tudi na Mestno občino Celje, ki jih po njihovem mnenju postavlja na stranski tir.

Enotne tarife so bile v veljavi od leta 2007, ko je bilo treba za liter nafte odšteti evro. »Danes stane 1,4 evra. Strošek goriva se je torej povečal za 40 odstotkov,« so utemeljevali svojo odločitev po višjih cenah. Od prvega decembra strankam za pot, ki ni daljša od treh kilometrov, zaračunajo tri evre, za vsak dodatni kilometrov pa 0,90 evra. Uvedli so še nočno tarifo, ki velja od 23. do 4. ure. V tem času je treba za pot do treh kilometrov odšteti 3,5 evra, za vsak dodatni kilometer pa 1,2 evra.

Ob podražitvi storitev so prst usmerili tudi v vodstvo celjske občine, ki jim naj ne bi priskrbelo dovolj parkirnih prostorov. »Celje je edino mesto v razviti Evropi, ki na železniški postaji nima prostora za taksije. Kljub vsem študijam in preurejanju mestnega jedra so urbanisti na to pozabili,« se jezijo taksisti v izjavi za javnost in pravijo, da je občina poskrbela samo za tri parkirne prostore na avtobusni postaji, tri pred zdravstvenim domom, dva pred občino, tri v Ulici 14. divizije in tri v Gubčevi ulici, kjer jih običajno zaparkirajo obiskovalci starega mestnega jedra. To je po njihovem mnenju absolutno premalo.

Priznavajo, da zato na železniški postaji kršijo cestnoprometne predpise in občinski odlok, ko pobirajo naključne ali naročene stranke, in da morajo imeti pravzaprav veliko srečo, da jih policija in občinski redarji ne oglobijo. Na Mestni občini Celje njihove očitke zavračajo. »Parkirnih prostorov za nemoteno izvajanje avtotaksi prevozov je dovolj,« poudarja predstavnica za odnose z javnostjo na celjski občini Alja Tihle Hren in dodaja, da imajo taksisti označene parkirne prostore na vseh pomembnih lokacijah, torej tudi pred bolnišnico, zdravstvenim domom ter železniško in avtobusno postajo. Tihle-Hrenova opozarja, da na teh prostorih taksisti seveda ne morejo parkirati vseh svojih vozil in da bi si morali podobno kot avtobusni prevozniki parkirišča zagotoviti na lastnem zemljišču.