Zadnja podatka sta ključna tudi za našo zgodbo, zgodbo o drugi generaciji avtomobila toyota auris. »Au« je namreč okrajšava za besedo aurum, kar latinsko pomeni zlato, prav to pa naj bi imeli Toyotini razvojniki v mislih za izpeljanko auris, kakor so pred šestimi leti poimenovali svoj novi avto. Ali drugače, tako so na evropskem in še nekaterih trgih poimenovali novo generacijo petvratne corolle, modela, ki že 16 let velja za najbolj prodajano avtomobilsko ime v zgodovini. S tem podatkom pade tudi dvom o smiselnosti poimenovanja njenega naslednika oziroma novega člana družine – nesporni prodajni zmagovalec in s tem dobitnik zlate kolajne si pač zasluži zlato ime. No, če smo bolj natančni, je treba dodati, da ima beseda auris v latinščini pomen že sama po sebi. Pomeni namreč uho, a da bi vozilu dali ime po njem, ne verjamemo. Smo se pa ob spoznavanju z novim avtomobilskim »ušesom« prepričali, da so pri Toyoti dodobra uporabili ta organ za zaznavanje zvoka. Sodeč po spremembah so namreč pozorno prisluhnili kritikam in navadam Evropejcev ter ustvarili avto, ki so ga še bolj približali zahtevnemu okusu tukajšnjih kupcev.

Novi auris je tako zdaj že na prvi pogled atraktivnejši. Spredaj je bolj »zašiljen« in agresiven, s profila je videti daljši (v dolžino meri 3 centimetre več, skupno 4,27 metra), dinamičnost pa poudarja tudi s tem, da je zdaj nižji (za 5,5 centimetra). Medosna razdalja (2,6 metra) je ostala enaka, kljub temu pa se je prostornost v kabini izboljšala, a bodo tisti nad 1,9 metra višine tu in tam vseeno pogrešali kakšen centimeter in lažjo nastavitev idealnega položaja za volanom. Ta sicer lepo sede v roke, za njim se bohoti lepša in kakovostnejša armaturna plošča, pred njim pa zelo udobna prednja sedeža.

Prijetnejši in bolj zabaven je auris zdaj tudi med vožnjo – volanski mehanizem je bolj odziven, lega na cesti pa boljša. Motorna paleta se deli v tri skupine: bencinsko sestavljata 1,3-litrski motor z 99 konji (73 kilovati) in 1,6-litrski s 132 KM (97 kW), dizelsko 1,4-litrski z 90 KM (66 kW) in 2-litrski s 124 KM (91 kW), hibridna različica, na katero že po tradiciji precej stavijo, pa je kombinacija 1,8-litrskega bencinskega in električnega motorja, ki skupaj razvijeta 136 KM (100 kW). Oba bencinarja in dizla sta opremljena s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, močnejši bencinar je na voljo tudi z brezstopenjskim samodejnim, hibrid pa izključno z brezstopenjskim samodejnim menjalnikom E-CVT. Pri hibridu je treba izpostaviti tudi to, da je novi auris zasnovan tako, da hibridni elementi ne odžirajo več prostora v notranjosti in prtljažniku, kar pomeni, da ta v vseh različicah pogoltne za 360 litrov prtljage.

Novi auris bo na naše ceste zapeljal z začetkom novega leta, najcenejši bencinar bo mogoče kupiti za 13.500 evrov, dizel za 14.990, hibrid pa za 18.990 evrov. Vsi bodo že v osnovi dobro opremljeni, glede dodatne opreme pa auris blesti predvsem na področju multimedije, medtem ko bi zares najzahtevnejši kupci utegnili pogrešati le kakšen vozniški varnostni pripomoček več.

Več fotografij na www.dnevnik.si