Gianni Versace. Modni genij, ki nas je prevzel in zasvojil do te mere, da smo bili vedno med prvimi, ki so se sprehajali med policami, ko je v trgovino prišla pošiljka najnovejših oblačil. Bila so nam tako všeč, da bi pokupili vsa, če bi seveda naš bančni račun to prenesel. A žal ni. Toda zasvojenosti se enkrat, ko smo nosili znamko Versace in bili tudi zavoljo nje predmet poželenja, kjer koli smo se že pač pojavili, ni bilo lahko znebiti. No, znebili smo se je vendarle, saj je vmes posegla moč usode: 15. julija 1997 je Giannija pred njegovo vilo v Miamiju ustrelil serijski morilec. In čeprav je zgodbo uspešno nadaljevala sestra Donatella, tiste pristne povezanosti ni bilo več. Smo se pa naučili: če želimo izstopati iz množice in imeti nekaj več, je za to treba tudi globlje seči v žep. Takšna je tudi zgodba naših tokratnih testnih kandidatov, pa čeprav prihajata iz različnih svetov.

Mercedes je pač že desetletja sinonim za prestiž in bogastvo, Kia pa po desetletjih peripetij in ne najboljšega ugleda šele v zadnjem času sopomenka za odlično razmerje med odštetim denarjem in za to dobljenim. Toda štirikolesnika, s katerima smo preživljali zadnje dni, sta si bila po navedeni ceni nevarno blizu, saj je mercedesa razreda A 180 CDI blueefficiency 7G-DCT in kio cee'd 1,6 CRDi maxx po ceniku ločilo vsega 2390 evrov (25.380:22.990). Je to sploh mogoče? Bilo je, kia je bila namreč najdražja s cenika in opremljena z vsem mogočim (tudi navigacijo z zaslonom na dotik, pametnim ključem, električno pomičnimi in ogrevanimi sedeži, parkirnimi senzorji in kamero, ksenonskimi lučmi in 17-palčnimi platišči), ko pa smo primerljivo obleko nadeli še mercedesu, ga je to podražilo za 7 evrskih tisočakov in zgodba je bila postavljena na pravo mesto. A osnovno vprašanje je ostalo: je v Sloveniji sploh kje kakšen junak, ki bi odštel toliko denarja za cee'da? Na podobno vprašanje glede razreda A je odgovor seveda pritrdilen.

Če opravite s predsodki in pozabite na znamko ter posledično njen ugled, sta si nemec in korejec presenetljivo blizu. Krojena sta namreč po skorajda identičnih merah. Tako petvratni razred A v dolžino meri 4,29 metra, prav tako petvratni cee'd pa še dva centimetra več. In čeprav ima mercedes pet centimetrov daljšo medosno razdaljo (2,70:2,65 m), bodo vsi tisti, ki bodo sedli na zadnjo klop, razočarani: centimetrov za glavo in kolena je v najboljšem primeru dovolj le za največ 1,80 metra visokega zemljana. Zadnja klop kie pa nas je s prostornostjo navdušila. Podobno je v prednosti tudi, ko beseda nanese na prtljažni prostor (380:341 litrov), čeprav pri obeh velja: luknja zlahka pogoltne dva večja kovčka in dve manjši torbi. Seveda je zadnjo klop mogoče podreti, tedaj pa cee'd ponuja občutno več litrov (1318:1157).

Da boste v mercedesu na cesti bolj prepoznavni, ne gre izgubljati besed, čeprav se oba na prvi pogled spogledujeta s športnostjo. No, testneža športna ravno nista bila, saj sta zavoljo motorne konjenice stavila na dolge proge. Razred A je tako imel vgrajen 1,8-litrski dizel z močjo 109 konjev (80 kW), cee'd pa 1,6-litrskega z močjo 110 konjev (81 kW). Čeprav skorajda identična po moči, pa je bil mercedesov še bolj odziven in prepričljiv (190:185 km/h maksimalne hitrosti, 10,6:11,5 sekunde pospeška do stotice), obema pa je bila skupna tudi ugodna poraba goriva (5,7 litra pri nemcu, 6 pri korejcu) pa tudi doseg z enim polnjenjem je bil pri obeh zavoljo nekaj večje cee'dove posode za gorivo (53:50 l) enak – 880 kilometrov. Je bil pa zato razred A v občutni prednosti pri menjalniku: 7-stopenjski samodejni z dvojno sklopko z možnostjo prestavljanja z ušesoma za volanskim obročem je pravi biser, deluje hitro, predvsem pa razbremeni voznika in poveča vozno udobje. Lastnik cee'da se mora zadovoljiti s 6-stopenjskim ročnim. Velja pa omeniti tudi, da mercedes pri razredu A znova ostaja zvest pogonu na prednji kolesi.

P. S.: Ni dvoma, če vam je Versace blizu, izberite raje razred A...

Več fotografij na www.dnevnik.si