Najprej je ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport sredi novembra pojasnilo, da so njihov predlog sprememb v vrtcih pomotoma vključili v zakon za uravnoteženje javnih financ občin, še preden so ga uskladili s socialnimi partnerji. Tega sicer še vedno niso storili, so pa ga minuli petek vseeno posredovali naprej, brez kakršne koli širše strokovne razprave. »Po tridesetih letih raziskovanja predšolske vzgoje sem šokirana nad predlogom in načinom, da se niso posvetovali z nobenim strokovnim združenjem,« priznava razvojna psihologinja dr. Ljubica Marjanovič Umek.

Normative in standarde v vrtcih želi predlagatelj spremeniti tako, da bo lahko v oddelkih prvega starostnega obdobja 17 otrok, starih od 11 mesecev do treh let, in kar 27 otrok v oddelkih drugega starostnega obdobja. Več otrok bi med drugim pomenilo še manjšo igralno površino na otroka, čeprav še nismo dosegli priporočenih treh kvadratnih metrov iz leta 1996. Še bolj kritična pa bo sprememba dela v vrtcih tako, da bo v prvem starostnem obdobju vzgojiteljica delala v dveh oddelkih, preostali čas pa bodo z otroki pomočnice. »Naj birokrat prevzame delo treh pisarn in veliko bomo narediti, saj bomo kopičili le papir, ne pa otrok,« je razočarana predsednica Skupnosti vrtcev Slovenije Božena Bratuž, ki dodaja, da bodo imeli ukrepi, čeprav so začasni, trajne posledice, vidne čez več deset let. »Moji otroci so zdaj v vrtcu, oni ne razumejo zakona, da bo lahko vzgojitelj skrbel zgolj za fizično varnost. Starši ne potrebujemo odlagalnice otrok, ampak vzgojo in kakovosten program,« opozarja Nada Golouh iz sveta staršev Vrtca Litija. Kako bodo delale po uvedbi sprememb, skrbi tudi vzgojiteljice. »Ne vem, kako bom lahko v treh urah dnevno opazovala in spodbujala otrokov razvoj, vse zapisovala in nato podrobno pojasnila staršem otrok iz obeh skupin,« muči Tatjano Gostinčar.

Te spremembe nas po mnenju strokovnjakinj vračajo 30 let nazaj, ko še nismo imeli skupnih vrtcev za otroke od konca porodniškega dopusta do vstopa v šolo. »Vodilni strokovnjaki poudarjajo, da so skupni vrtci poglavitna prednost, naše ministrstvo pa si je izbralo popolnoma nasprotno pot,« je zgrožena tudi dr. Marcela Batistič Zorec s pedagoške fakultete. Skupaj z Marjanovič-Umekovo pojasnjujeta, da gre za prikrito delitev na varstveni del vrtca za najmlajše in edukacijski del za starejše otroke, ki niti ni ustrezno strokovno utemeljena. Pri pregledu publikacij, na katere se sklicuje predlagatelj, sta ugotovili, da je bilo veliko podatkov napačno interpretiranih. Danes naj bi sledil sestanek strokovnih združenj z ministrstvom, vendar jim, kot je pojasnila Bratuževa, dajo le možnost obrazložiti, zakaj so to storili, ni pa za pričakovati, da bi kdor koli iz stroke te spremembe razumel in podprl.