Na drugi strani Pacifiškega oceana pa je največja svetovna ekonomija preživela še en črni petek, ko so kupci dobesedno preplavili nakupovalne centre. Črni petek investitorjem pove veliko o dejanskem stanju ekonomije in razpoloženju potrošnikov. Ocene kažejo, da so kupci porabili 11,2 milijarde dolarjev, kar pomeni padec glede na lansko leto v višini 1,8 odstotka. Delniški trgi podatka niso vzeli za slabega, niti ne za pretirano dobrega. Še najzanimivejši je podatek, ki govori v prid spletnemu nakupovanju. Kupci so namreč povečali nakupe prek spleta za približno 20 odstotkov. Od tega je rast nakupov prek mobilnih telefonov znašala okoli 70 odstotkov. Spletno nakupovanje prek mobilnih telefonov in tabličnih računalnikov tako pri potrošnikih pridobiva veljavo.

Trend selitve potrošnikov na splet se dogaja tudi na Kitajskem, kjer lahko najdemo zanimivo oceno trenutnega stanja domače potrošnje, če pogledamo skozi zadnja vrata. Tam najdemo podjetje Global Logistic Properties, ki je eno največjih svetovnih podjetij pri gradnji in upravljanju logistične infrastrukture. Podjetje se je pred nekaj leti začelo specializirati za Kitajsko. Trenutno je daleč največji ponudnik infrastrukture, njegov največji najemnik na Kitajskem pa je Amazon. Povprečna letna rast spletnega nakupovanja je v zadnjih petih letih znašala skoraj 100 odstotkov, če gledamo glede na vso potrošnjo, pa je internet predstavljal nekaj odstotkov vseh nakupov. Ko se Kitajci dodatno opremijo s pametnimi telefoni in tabličnimi računalniki, gre pričakovati pravo eksplozijo spletnih nakupov.

Vidimo, da so se različna področja, države in panoge od krize naprej začeli precej bolj razlikovati. Pred krizo je namreč cvetelo praktično vse. Zdaj so časi precej zahtevnejši in vidimo, kako se različne države in podjetja kosajo s krizo: Japonska drvi v neko nepoznano skrajnost, Amerika dela vse, da oživi potrošniški in nepremičninski trg, Kitajska ima svoje težave, a tudi največ področij, kjer je potencial rasti za te čase ogromen.